DIY: Neon ketting

Wat is het heerlijk weer he! Vandaag ben ik lekker op de fiets naar de markt gegaan, lekker stoffen gekocht en nog wat andere dingetjes. Maar dat morgen in mijn shoplog! Vandaag eerst een ketting die ik zelf heb gemaakt! Ik heb niet echt een foto tutorial gemaakt van deze ketting omdat ik eigenlijk zelf ook een beetje aan het zoeken was naar hoe en wat. Ik ga het toch zo goed mogelijk uitleggen, ik vind hem echt leuk geworden!


Ik ben begonnen met neon kleurig koord dat ik bij de Action had gekocht. Ik draaide dit om zijn eigen as zodat het een spiraal vorm krijgt (zie foto). De kraaltjes reeg ik gewoon aan een draad en naaide ik vast aan het gele touw, voordat ik ook deze rond het gele touw draaide en weer vastzette. De draadjes heb ik weggewerkt met aluminium tape en hiervan maakte ik ook een geïmproviseerde eindkap (samen met een kralenkap). De sluiting is een gewone sleutelhanger haak.



Touw, en aluminiumtape komen van Action, al het andere komt van Kralenwinkel Albertien.


Van het touw is vrij eenvoudig ook nog een armbandje te maken of een haarbandje. Mogelijkheden genoeg!

1 opmerking :

  1. What a fun way to get on with the neon trend! I like that it's meant to be worn like a choker.

    BeantwoordenVerwijderen