DIY: Simpele armbandjes

Ik heb een tijd sieraden gemaakt en heb daardoor een heleboel kralen, maar eigenlijk doe ik er niks meer mee. Zonde want er zitten leuke kralen bij! Ik kocht memory wire en begon armbandjes te maken, erg leuk en draagbaar en daarom wil ik het graag met jullie delen!


Benodigdheden:
- Memory wire
- Kralen
- Knip tangetje
- Rondbek tangetje


Stap 1:
Maak aan het eind van je memory wite met je rondbek tangetje een rondje, zorg dat het uiteinde weer bij het verder gaande draad zit, zo heb je geen last van geprik.



Stap 2:
Rijg de kralen aan je memory wire, je kunt zo veel kralen gebruiken als je wil maar het is wel belangrijk dat je minstens 2 en een halve omwenteling maakt. Ook zijn te zware kralen af te raden.


Stap 3:
Knip het over gebleven memory wire af.


Stap 4:
Maak weer een rondje aan het uiteinde zodat de kralen niet van het memory wire af kunnen vallen. Nu is je armband klaar.



Dit zijn de webwinkels waar ik mijn spullen meestal koop:

Sieradenhobby 'de Smalle beurs' op ebay
Vooral handig als je 1 ding nodig hebt, het is goedkoop en geen verzendkosten.
Creadream
Deze shop heeft mooie kralen en bedels, niet super goedkoop maar wel heel apart. Ik gebruikte voor deze tutorial kralen van deze winkel, die zijn hier te vinden.
Kralenwinkel Albertien
Super goedkoop en leuke simpele kralen en bedels. De site is goed en duidelijk, verstandig is wel om voor 20 euro te bestellen!
Principessa
Ik moet eerlijk zijn dat ik hier nog nooit heb geshopt, maar ik zag dat ze hier mooie houten kralen hadden en die wilde ik jullie niet onthouden.

De webshops waar ik al eens heb gekocht versturen meestal nog op de dag dat je hebt besteld en leveren dus ook geweldig snel!

1 opmerking :