Tv tip: The Carrie Diaries

In verband met copyright en auteursrechten heb ik de foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

De langverwachte prequel op Sex and the City is inmiddels al 3 afleveringen (vanavond nummer 4) bezig in Amerika, tijd om het eens een plekje te geven op mijn blog. Ik heb nu 3 afleveringen gezien, lang leve piratebay en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.

De serie is een verfilming van de gelijknamige boeken, die ik overigens net op mijn telefoon heb gezet om te gaan lezen, van dezelfde schrijfster als het SATC boek; Candace Bushnell. Zoals ik al vertelde is het een prequel van de succesvolle serie en dit betekend dat Carrie Bradshaw nog niet in New York woont, nog geen journalist is en dat Miranda, Samantha, Charlotte en Mr. Big nog niet in the picture zijn. Carrie zit nog op High School, haar moeder is net overleden en met haar zusje loopt het ook niet helemaal lekker.

Als je de serie gaat kijken, verwacht dan geen mini-me van de Carrie die we kennen; het is een hele andere show (doelgroep is ook jonger) maar geniet van het High School 'te groot voor servet te klein voor tafellaken' gevoel. Geniet van de mode van de jaren 80. Waaronder ook de tas van Carrie's moeder, een ongelukje met nagellak had het erfgoed bijna verpest, maar Carrie brengt er op haar eigen manier een twist aan waardoor ze hem weet te redden. Binnenkort zal ik hier een tutorial voor laten zien.

Het zal nog even duren voor de serie hier in Nederland op tv komt, dus als je het wil kijken zul je het via de niet-zo-legale-weg moeten doen. But who doesn't anyway?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen