Het is lente!

Wat een heerlijke twee dagen hebben we gehad maandag en gisteren! Ik heb meteen de lente in mijn bol gekregen en ben mijn huisje lekker lente klaar gaan maken. En eerlijk gezegd werd ik door Miss Lipgloss ook wel geinspireerd tot dit artikel; zij schreef afgelopen week nog een artikel hoe je je huis in winter sferen kunt brengen. Nee, doe mij maar lekker de lente nu, winter sfeer komt in november wel weer. Daarom besloot ik gisteren lekker eerst naar het winkelcentrum te gaan om gezellige accessoires te halen en te zorgen dat ik ook wat dingetjes van mezelf kon laten zien! Want leuk al die plaatjes van internet trekken; een beetje persoonlijke input is altijd leuk.

Als de lente begint komt er meteen een ouderwets woord in mij naar boven; grote voorjaarsschoonmaak en ik had dat gister ook wel een beetje. Misschien niet groot, maar wel ff lekker met een nat doekje (en een heerlijke allesreiniger, bij de action voor nog geen 2 euro) over alle meubels heen. Lekker fris!



Ons huis is onhandig ingericht; vroeger was het een appartement met 3 slaapkamers, 2 aangrenzend aan de gang en 1 aangrenzend aan de woonkamer. Oude bewoners hebben de muur tussen de woon- en de aangrenzende slaapkamer doorgebroken waardoor wij een heerlijk grote woonkamer hebben. Nadeel is nu wel dat de badkamer die vroeger aan de slaapkamer zat zit nu aan de woonkamer grenst en daardoor krijg je wel eens (vaak!) prullaria als sieraden en horloges die op de kast worden gelegd. Om dit probleem op te lossen heb ik er een klein bonbon schaaltje neergezet, onze sieraden kunnen we nog steeds ergens kwijt maar het ziet er een stuk leuker (en minder rommelig) uit.



Wat een kamer snel doet opfleuren is een mooie glazen pot of vaas met gekleurde inhoud, zoals een pot met paaseitjes. Als je een voordeelzak neemt heb je meteen 3 vrolijke kleuren! Hou je niet van chocolade? Dan zijn er bij verschillende winkels leuk gekleurde eitjes te koop. Je kan er ook bloemen bij in doen, of een minder strakke pot/ vaas nemen als ik heb gedaan.



Dat het nu lente (aan het worden) is betekend niet dat we geen kaarsjes meer kunnen branden, integendeel ook in de zomer zijn kaarsjes harstikke sfeervol! Neem alleen wel andere kaarsjes dan in de winter; vrolijkere kleuren bijvoorbeeld en als je geurkaarsen brand laat je de vanille en de kaneel achterwege maar neem je lekker lavendel of een andere bloemige geur. Verwissel ook alle andere geurtjes in je huis voor bloemige versies en haal alle donkere accessoires weg.



Natuurlijk zijn bloemen de ultieme lente accessoire, zet tulpjes of narcissen in je huis en de lente is daar. Maar helaas zijn bloemen niet heel goedkoop, dus in plaats van elke week een nieuw boeket te kopen kun je ook een bloemig plaid op je bank leggen, het is 's avonds toch nog best fris, of je kunt kunstbloemen kopen.



Al met al moet ik zeggen dat je kamer versieren voor kerst een stuk makkelijker is dan lekker aankleden voor de lente, maar ja kerst is ook nogal uitgesproken qua sfeer natuurlijk. ik hoop snel ook een keertje naar een tuincentrum te kunnen gaan en lekker wat gezelligheid voor ons (mini) balkon te kunnen regelen. Hebben jullie de bloemetjes al binnen gezet?

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen