DIY: Acne studios style shirt

Ze schijnen razend populair te zijn; de Acne zone music tshirts. Ik had allang op de planning staan er een DIY van te maken, want is hij niet heerlijk voor een dagje festival? Ik was met het maken van het shirt ongeveer 2,5 uur kwijt. Het shirt kostte 2,99 bij Zeeman, stof had ik nog liggen en het transferpapier ook maar is te krijgen bij Hema voor 7,25 per 6 vellen. Ik heb het ook wel eens bij Action gekocht maar die bleef helemaal niet plakken!




Print het woord dat je graag op je shirt wil hebben uit op het transferpapier, zorg ervoor dat je het IN SPIEGELBEELD uit print anders gaat het mis. Knip dit netjes uit met zo min mogelijk wit eromheen. Ik heb zelf gemerkt dat het wit snel geel/ bruinsig wordt dus vandaar.


Strijk het woord voorzichtig op het witte lapje stof, voor het stof kun je het beste gewoon wit katoen nemen. Synthetische stoffen kunnen smelten onder je strijkijzer en bij tricot (rekbare stoffen)gaat de afbeelding scheuren als je het shirt wast.



Knip uit het stof een mooi rechthoek met ruimte om de stof om te vouwen zodat de rand mooi strak is en niet gaat raffelen. Strijk de vouwen er netjes in om een mooi strak embleem te krijgen.



Meet uit waar je het embleem op het shirt wil hebben en speld hem hier vast.




Naai met de naaimachine voorzichtig dicht langs de kant van het embleem, zorg dat de naad mooi recht loopt en dat je het tshirt niet meestikt waar het niet hoort, zoals ik perongelijk wel deed. Gelukkig is het goed gekomen hoor!





Knip de mouwen op de naad af, vouw de zoom om en speld deze vast.




Stik netjes de zoom om.





Omdat ik niet de slankste ben en een grote maat shirt moest nemen zijn de armsgaten een beetje groot voor mijn gevoel, maar een leuk fel hemdje (of bandeau topje) eronder en dat probleem is ook opgelost. Als je smaller bent en af kan met een s of m mannenshirt zal dit probleem minder zijn.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen