DIY: Bierlipjes armband

Het is bijna koninginnedag, het seizoen voor buiten activiteiten en vakanties is weer bijna daar. Toen mijn vrienden en ik 2 jaar geleden naar Bulgarije op vakantie ging kwamen we allemaal terug met een heel apart souvenir, een armband gemaakt van de lipjes aan bierflesjes. Huh? Hoor ik je denken, ja in Bulgarije maakten we onze bierflesjes open met een treklipje. Eenmaal terug in Nederland ontdekte ik dat de (baviaria) flesjes die worden verkocht op evenementen (dus waar geen tap is) ook dit systeem gebruikten. Ik bedacht me dat een DIY wel leuk zou zijn, nu heeft het even op zich laten wachten, maar de meeste van ons dragen de armband nog regelmatig. Hieronder de beschrijving hoe je hem maakt! Ik heb het dit keer niet echt in stappen gedaan, maar hoop wel dat duidelijk is wat er moet gebeuren, mocht je vragen hebben kun je een comment achter laten!





















Een aantal dingen waar je op moet letten:

- Bij het afknippen van de lipjes moet je uitkijken voor het metaal van het dopje, dit is scherp en je kan je er flink aan bezeren!
- Zorg dat je het ene lipje goed 'vast zet' in het andere lipje, anders valt hij heel makkelijk uit elkaar.
- Het bandje kost niks, maar zorg dat je niet teveel bier gaat drinken om lipjes te verzamelen. Vraag liever meerdere mensen ze te bewaren! Geniet, maar drink met mate.

1 opmerking :

  1. Ik had dit al in zeeland gezien, ik vond het al een leuke idee.

    BeantwoordenVerwijderen