What am I up to #6

Ik heb niet heel veel meer genaaid sinds mijn laatste 'What am I up to' maar ik heb al wel weer nieuwe ideeën gekregen, hoe erg! Ik moet snel aan de slag gaan en hard doorwerken dus, komende twee weken heb ik daar gelukkig ook echt tijd voor. Het kan zijn dat ik het in mei kneiter druk ga krijgen, dus ik zal ook een aantal DIY's moeten gaan voorbereiden, zeker ook omdat er natuurlijk mooi weer aan zit te komen, ten minste daar hoop ik op.



Gelukkig heb ik best wel wat ideeën voor DIY's en ook de planning voor andere artikelen loopt lekker. Ik vind vooruit schrijven soms nog best moeilijk omdat ik een beetje actuele dingen met jullie wil delen, maar als het niet anders kan dan moet het maar.



Een van de DIY ideeën die ik heb ik zelf een (nep)leren zonneklep maken en daarvoor heb ik alvast kunstleer besteld in een kleur die ik mooi vind. Hoe en wat ben ik in mijn hoofd een beetje aan het bedenken maar het is niet mijn makkelijkste project ooit.



Net als dit jurk ontwerp, wat ik ook wil maken met leren bandjes en zo. Een beetje het idee van het badpak van Michael Kors van vorig jaar. Maar daar kan ik mooi wat slapeloze nachten mee vullen om te bedenken hoe en wat.



Dit patroon is dan een stuk makkelijker en echt een favoriet als basispatroon. Ik heb al 3 stoffen liggen waarop ik met dit patroon aan de slag wil gaan.


Eerste ligt al klaar zoals je ziet en is voor een DIY. Burberry had in haar show prachtige ombre rokken en die wil ik voor mijn blog na gaan maken, maar dan moet ik wel eerst de rok hebben. Hij staat gepland voor vrijdag en eigenlijk heb ik nog eerst iets anders te maken dus het zal mij benieuwen of ik het af ga krijgen!



Tweede is wat eenvoudiger, gewoon een oranje rok voor koninginnedag. De allerlaatste koninginnedag voorlopig. Ik mag ten minste hopen dat ik Amalia als Koningin der Nederlanden ook nog zal meemaken. Wimlex is immers wel een paar jaar ouder dan ik.

En de derde en laatste is deze Lanvin rok, echt de liefde! Een band er bovenop en een ballon- peplum (bestaat dat?) eronder en ik ben klaar. Zal wel niet zo eenvoudig worden als ik het me nu voorstel maar goed, als ik er al niet tegenop kijk kan er al minder mis gaan.



Wat moet er nu eigenlijk eerst af vragen jullie nu natuurlijk? Nou de paarse jurk geïnspireerd op de jas van Miroslava Duma (zie hier). Ik hoop alleen dat hij past want het leek allemaal krap te worden (ondanks dat ik al een maat 42 had uitgeraderd) maar desnoods ga ik even op honger dieet. (Grapje! Honger diëten zijn super slecht voor je natuurlijk.) Woensdagavond, donderdag en vrijdag hoop ik er lekker aan te kunnen werken.



Ik naai dan best wel veel, maar ik kan nog steeds veel hulp gebruiken. Zo lukt het me nog steeds niet om zakken in een rok te krijgen. Poging nummer 3 zit dus in de paarse jurk. Dus zelfmaakmode boeken en tijdschriften met uitleg zijn allemaal nog van harte welkom. Daarom vond ik het leuk dit blad te vinden bij de tijdschriftenhandel. In 4 delen (deel 2 komt in mei) wordt alle basiskennis uitgebreid besproken over zelfmaakmode. Soms is het ook handig om dus zoiets van zowel de Knipmode als van Burda te hebben, omdat de uitlegmethodes hetzelfde zijn als in hun blad. Ik vind persoonlijk Burda moeilijk werken, dus wie weet dat dit helpt.



Bij de stoffenhandel waar ik vaak kom hebben ze rekken vol stoffen van 1,50 en 2,50. Mooie stoffen, lelijke stoffen en heel veel middelmatige stoffen. Deze stof, een paneel, was 1,50 en zo'n paneel is 80cm groot. En ik vond de bloem echt superleuk, dus ik kon het gewoon niet laten liggen. Wie weet wanneer (en of) ik er iets van maak maar het is altijd beter dan spijt hebben dat je het hebt laten liggen voor 1,20.



Want dat had ik dus wel bij deze stof de vorige keer. Kijk mijn vriend is autofreak en als ik dan in de zomer een leuk auto-print jurkje draag is dat natuurlijk wel leuk! Ik denk dat ik het uit 2 delen ga maken; een eenvoudige rok met elastiek en een eenvoudig shirtje, zodat ik het ook kan mixen en matchen. En misschien een idee voor een DIY?

Nu is mijn hoofd altijd bezig met dingen bedenken; wat kan ik maken, hoe kan ik dat maken, wat wil ik, hoe wil ik dat. Heel vermoeiend, maar ook handig want ik hoef mezelf nooit te vervelen! Volgende maand zal er dus wel weer een 'What am I up to' komen, hopelijk met echte zomer-ideeën. Hmm, ik heb zo'n zin in zomer!

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen