DIY: Eenvoudige haarband

Ik wilde graag toch eens meer gaan doen met naaien, kleine naaiprojectjes die ook een beginner makkelijk kan uitvoeren. Daarom heb ik vandaag als DIY een item wat toch een beetje 'last year' is, maar altijd handig! Een eenvoudige haarband.


Begin met het opmeten van je hoofd en kies een licht rekbare stof (bijvoorbeeld een oud tshirt) om de haarband van te maken.


Knip uit de stof 2 stroken zo lang als de omtrek van je hoofd en 15 cm breed, breder of smaller kan ook als je mijn haarband niet mooi vind. :p


Vouw de stronken over de breedte dubbel en speld ze vast, let goed op dat de goede kant aan de binnenkant zit.


Gebruik een naaimachine om de stroken dicht te naaien, ik heb hier meteen gebruik gemaakt van een lockmachine maar als je deze niet hebt stik je eerst de stroken dicht en werk je het daarna af met een zigzag, zodat het stof niet gaat raffelen.


Draai de stroken binnenste buiten.


Leg de naad in het midden en strijk het met de strijkbout glad.


Vouw de stroken weer om maar dit keer over de lengte en link daarin de twee stroken door elkaar.


Naai de uiteinden van de stroken op elkaar, let op dat dit deel aan de binnenkant zit.


Eindresultaat!


1 opmerking :

  1. Wat ben je lekker handig zeg, leuk :D! Staat je ontzettend goed, ik was alleen zelf voor een lekker vrolijk kleurtje gegaan!

    Liefs Rosie
    van Lifebyrosie.nl

    BeantwoordenVerwijderen