DIY: Burberry 2012 style ketting

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Ja, het is een beetje een vage titel maar ik zal het even uitleggen; vorig jaar had Burberry in haar spring/summer collectie schoenen met een geweldige enkelband van houten kralen. Ik bestelde de kralen voor een DIY, maar uiteindelijk bleef het maar liggen en liggen tot de zomer allang voorbij was. Nu kwam ik deze kralen weer tegen en ik vond eigenlijk best wel dat het leuk was om in dezelfde stijl dan maar een ketting te maken!

Het is echt heel erg eenvoudig te maken maar toch laat ik alle stappen zien. Uiteindelijk kost het rijgen stiekem wel wat tijd, maar ik deed het lekker voor de tv. Over de prijs weet ik niet zo heel veel meer, omdat ik de kralen vorig jaar kocht, maar op veel plekken kun je houten kralen al voor een euro per zakje krijgen. Veel DIY plezier!

Benodigdheden

Kralen in verschillende maten en kleuren - verlengkettinkjes - kalotjes - knijpkralen - kettelstiften - ringetjes - slotje - tangetjes - nylondraad.


Begin met van alle kleuren een streng te rijgen. Ik deed 45 kralen van 8 mm en 62 van 6 mm (de ovale kralen zijn ook 6 mm lang).


Bevestig dan aan alle uiteinden een kalotje zoals ik dit ook bij de vorige DIY deed.


Maak dan aan deze kalotjes weer een kettinkje.


Aan het einde van de kettinkjes maak je een ringetje, zodat alles bij elkaar gehouden wordt.


Maak aan dit ringetje weer een gekettelde kraal.


En daaraan maak je weer een ketting met een slotje.

Eindresultaat


2 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee zeg! Vind de combinatie van kleuren heel vrolijk. Zelf zou ik 'm misschien iets korter maken, omdat ik meer hou van korte kettingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je goed gedaan! Leuke kleurtjes heb je gekozen :)

    BeantwoordenVerwijderen