Mijn stoffen stash zomer 2013

Op beautyblogs laten de bloggers regelmatig hun 'stash' zien, alle make-ups in hun bezit of alle huidverzorging of alle parfums. Ook fashionbloggers laten vaak met trots hun kleding zien, dat bracht mij op het idee om eens te laten zien welke stoffen ik allemaal in mijn kast heb liggen, wachtend op een patroon en tot ze vermaakt worden tot een mooi kledingstuk.

Sommige zal je al best gezien hebben, anderen zijn nieuw, maar ik wil je toch al mijn zomerstoffen laten zien. Ik wilde eigenlijk een filmpje maken, maar ik kan het echt niet aanhoren om mezelf te horen praten! Dus misschien dat het nog eens ooit gebeurt maar tot die tijd zullen jullie het gewoon met foto's moeten doen.


- De stof linksonder in de hoek heb ik gekocht op de stoffenbeurs in Hulst, 6 euro voor een coupon. Ik heb dus geen idee hoe groot het is maar ik ben klein dus een maxijurk moet best lukken.
- Rechtsonder is ook voor een maxi, maar dan een rok. Deze stof liet ik ook al zien in mijn Spring wishlist en zal komende week weer voorbij komen als eenvoudig naaiproject voor beginners. (En ja als gevorderde mag je de rok ook wel maken hoor, haha.)
- Bovenin is een stof die ik al heel erg lang heb, 2007 ofzo kocht ik deze niet wetende wat het was. Maar het is dus een Afrikaanse waxprint en ik hou ervan. Het was alleen ook een coupon en vrij klein, moeilijk dus om een passend patroon te vinden.



- Deze stoffen komen beide van destoffenkraam.nl, ik kocht ze ook allebei om 'everyday' jurkjes van te maken met een klokkende rok en een bedekt bovenstuk. Beide zijn lekker dun en luchtig, maar daarom moet er wel een voering in. De groene bolletjes waren 3 euro per meter en de grijze was 4,95 de meter.


- Linksboven is een stof die ik al in 2005 kocht om een etui van te maken. Het lijkt me duidelijk dat die etui er nooit is gekomen, maar het patroontje doet me wel heel erg denken aan Louis Vuitton s/s 2013! Daarom wil ik er graag een topje/bloesje van maken, met aan de voorkant deze stof en aan de achterkant zwart, wit of geel.
- Rechtsboven is een prachtige stof met bloemen. Ooit gekocht voor 2,50 de meter bij De Greef in Helmond. Het is een heel erg doorzichtige stof en hij kan met het verkeerde patroon echt super tuttig worden (alhoewel dat met de meeste stoffen zo is, is het risico hier nog wat groter.) Ik dacht zelf aan een lekkere kaftan voor op vakantie? Leuk voor over mijn badpak!
- Onderin ligt een kleine Stenzo miskoop. Ik wilde er een rok van maken, maar ik heb (nu ik de stof in huis heb) echht het idee dat ik eruit zie als een volwassen vrouw in kinderkleding als ik hiervan een rok maak. Ik denk dat ik maar eens aan mijn nichtje ga vragen wat zij van de stof vind! En anders komen er vast OOIT wel momenten om hem te gebruiken. Ik bedoel; ik heb stof van 8 jaar oud in mijn stash!



Drie stoffen die ik wil gebruiken voor een beetje vintage-achtige, jaren 50 huisvrouw jurken. Met een wijde rok en een hooggesloten nek, taille als een wesp en deze printjes. Ik ben echt fan van die stijl, al vind ik het vooral leuk als het een beetje modern gemaakt wordt.


- De streepjesstof boven in kocht ik om een Dolce and Gabanna rokje van te maken. Zo een die strak zit van boven en dan een aangerimpelde rok heeft van onder. Maar ik heb toch wel een beetje een te dikke buik voor zoiets en deze stof kan je voor zoveel gebruiken dat ik toch ga wachten op een ander geniaal idee.
- Linksonder is een stof met suede look, het is heel erg dun en daarom ook gewoon geschikt voor een lekker zomers rokje, maar ik wil er eigenlijk al een jaar een tas van maken. Wie zal zeggen wat het wordt?
- Rechtsonder is de stof die ligt te wachten tot ik er de Kenzo jurk van maak. Gelukkig zal ik hem nog heel de zomer aankunnen, als we de voorspellingen mogen geloven blijft het de hele zomer lang namelijk nogal koud voor de tijd van het jaar. (Maar ik geloof daar niks van hoor!)



Als laatste een stof die ik als vriendin van een mega autofanaat niet kon laten liggen. Ik wil er een topje van maken, alhoewel het een beetje synthetisch stof is lijkt het me namelijk wel lekker voor in de zomer. Very 1980s.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen