TIP: Knipmode juli 2013

Vorige week schreef ik nog over de knipmode van juni 2007, gisteren lag de knipmode van juli 2013 op de mat. En hoewel ik echt niet elke maand een review van dit blad wil gaan schrijven vond ik toch echt wel dat deze even de moeite van een artikel waard was.



Knipmode werkt, om de moeilijkheidsgraad van de items aan te geven, met puntjes. Meestal staan er wel een of twee items in met 1 of 1,5 puntje maar dit keer staan er bijna alleen maar simpele dingen in! Ideaal voor de beginnende naaister!



Zes items met 1 puntje, elf met 1,5, twaalf met 2 puntjes en drie met 2,5 puntjes. Dit keer staat er dus niets in wat moeilijker is dan 2,5 puntjes!! Hoe knipmode aan deze graden komt weet ik niet, want ik heb ooit een jurk gemaakt met 4 puntjes of zo en toen had ik dus echt geen moeilijkheid ondervonden.



Ik vertelde in het favoriete patroon artikel dat vooral de zomer mij altijd enorm inspireert om te gaan naaien; je hoeft geen mouwen in te zetten, het zijn vaak luchtige jurkjes dus geen voering en de stoffen die te koop zijn zijn ideaal voor zomerse dagen.
Maar als je goed wil leren naaien moet je soms je grenzen een beetje opzoeken. Ik zou dit wel altijd doen met een goedkope stof (voor het geval het mislukt) en zeker op een moment dat je niet eigenlijk gister een jurkje nodig had. (Gebeurt mij regelmatig dat ik voor een speciale gelegenheid de volgende dag, 's avonds om 10 uur nog bezig ben.) Maar deze maand vind je dus bij de knipmode ook een boekje met naaitechnieken die je kunnen helpen bij het verleggen van je grenzen.



Naast de 'gewone kleding' staan er ook elke maand in de knipmode twee brei/ haak patronen, een 'raderloos' patroon (deze items moet je uitmeten op het stof en niet overtrekken van het raderblad) en ook regelmatig leuke DIY's. Deze keer een vrolijke clutch, al kun je hem natuurlijk zo kleurrijk maken als je zelf wil door ander stof te kiezen.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen