Vakantie!

In verband met copyright en auteursrechten heb ik de foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

In september gaan Joseph en ik op vakantie, we hebben alleen nog geen flauw idee waar we naar toe moeten gaan. Ik ben dan ook niet zo'n reiziger, naast wat stedentrips door Europa en gehuurde huisjes in Nederland was mijn allereerste echte 'zon' vakantie pas 2 jaar geleden (naar Sunny Beach in Bulgarije) en vorig jaar konden we niet weg. Mijn beeld van Spanje hangt een beetje vast aan 'Costa' en als ik aan Italiƫ denk denk ik juist weer aan kamperen aan het Gardameer. Waar kunnen we goed weer verwachten? Waar is 'het leven' een beetje te betalen?

Het allerliefste zouden we naar Dubai gaan deze zomer, maar dat ligt best wel 'een beetje' boven ons budget. Het lijkt me geweldig om daar de sfeer te proeven, naar de markten (souks) te gaan en ook nog lekker te genieten van het weer. Oke misschien krijg ik iets teveel Sex and the City 2 flashbacks nu en heb ik echt het geld niet om ZO luxe te verblijven daar maar ook als ik dan bedenk wat ik allemaal voor kleren kan dragen daar!! Zoveel anders dan in Spanje of Italiƫ (of Stockholm, for that matter)! Maar bedenk eens wat voor een gave stoffen ik misschien wel zou kunnen kopen daar op die souks! Wetende dat die Arabische gewaden altijd van de mooiste stoffen gemaakt zijn kan ik alleen maar dromen. Verder zijn er natuurlijk veel kruiden en dergelijke te vinden op de souks, en aangezien ik dol ben op koken kan ik ook daar vast mijn hart ophalen. Om nog maar niet te spreken van de Dubai mall, oooh ik word helemaal gek van mezelf en ik kan bijna niet wachten om erheen te gaan als ik er zo aan denk. Maar goed, even doorsparen dus!

Waar ik nu heen wil weet ik dus nog niet, maar ik heb best wel een aantal wensen. Zo wil ik sowieso vliegen, we zijn toen met de auto naar Stockholm gereden en dat was echt heel leuk, maar het vreet ook energie. Zeker van degene die rijd. Als tweede must is natuurlijk mooi weer; minimaal 30 graden zou wel lekker zijn, want ik wil kunnen zwemmen in een zwembad bij ons hotel (of appartement) en in dat zwembad wil ik graag een bar. Dat hadden we in Bulgarije ook en daar ben ik nu aan gewent. :p
Ik hoef niet perse strand in de buurt te hebben, wel vind ik het leuk om lekker te kunnen eten en 'savonds een drankje te doen. Op mijn 28ste hoeft het uitgaansleven niet meer zo uitbundig als op je 16 maar ook is het wel leuk als je niet om 9 uur uit verveling maar gaat slapen. Overdag aan het zwembad liggen is ook wel een paar dagen leuk, maar lekker shoppen of iets doen wat een beetje cultureel verantwoord is is ook niet verkeerd!

Nouja whatever het ook gaat worden, eigenlijk wil ik vooral ook heel lekker gewoon even alle beslommeringen van thuis achter me laten en gewoon GENIETEN. Genieten van lekker weer, lekker eten, mijn lekkere vriend en van rust. Maar als jullie dus nog tips hebben die een beetje aansluiten op mijn wensen; laat het weten!

P.S. Krijgen jullie niet heel erg zin in vakantie als jullie die plaatjes zien?

P.P.S. Dit artikel is geschreven als deelname aan een winactie van World ticket center. Duimen jullie voor me? Want met de prijs die aan deze winactie vast zit zouden wij waarschijnlijk wel lekker naar Dubai kunnen gaan!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen