DIY: Red Valentino ruffled shirt

De DIY van vandaag heeft heel wat voeten in aarde gehad. Sterker nog, de versie die je vandaag hier te zien krijgt is de derde versie! Maar goed, toen ik dit shirt van Red Valentino zag wist ik meteen dat dit een DIY moest gaan worden en hier is hij dan!

Moeilijkheidsgraad: ***
Prijs: 7,50 euro
Tijd: 2 uur


Benodigdheden

T-shirt - stof - schaar - tornmesje - spelden - naaimachine



Begin met het verwijderen van de mouwen van het t-shirt. Doe dit voorzichtig met een tornmesje en niet gewoon met een schaar.


Meet dan af hoe groot het armsgat is, doe dit zorgvuldig want je gaat dus een nieuwe mouw maken.


Het armsgat is bij mij 54cm, maar de nieuwe mouw moet een beetje geplooid zijn, dus we nemen een groter stuk stof. In mijn geval meet ik 64 cm af. (Ik heb voor het meten en knippen het stof dubbel gevouwen, daarom zie je hier 32 cm.)


De hoogte van de mouw wordt 12 cm op het hoogste punt, het midden, op de uiteinden wordt de hoogte 3cm.


Knip het dan uit, niet te recht maar een beetje glooiend.


Werk de buitenste rand van het mouwtje vast af, als het straks gerimpeld is gaat dat een stuk moeilijker.



Zet je naaimachine op een losse stand en naai aan de rechte kant van je mouw 2 rechte stiksels van ongeveer 12cm boven en 12cm onder het midden. Deze moet je NIET zekeren.


Door nu aan de touwtjes te trekken rimpel je de stof.


Zorg dat de mouw nog steeds de lengte van 54cm behoud.



Naai de uiteinden van de mouw dicht en speld hem in het armsgat voordat je hem met de naaimachine vast zet. Zorg bij het naaien dat de plooitjes recht onder je naaimachine gaan, anders krijg je een scheve mouw.

Eindresultaat



1 opmerking :

  1. Nice! Ik vind deze variant nog mooier dan de originele :)

    BeantwoordenVerwijderen