DIY home: Kaarsenhouder (Riviera maison style)

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Ik zag deze kaarsenhouder en zag meteen mogelijkheden tot een DIY. Ik had al mijn spullen ook al gekocht toen ik zag dat het nu in de aanbieding was voor iets meer dan 3 euro. Zucht, maar goed soms zijn leuke DIY's niet perse leuk omdat ze goedkoper zijn dan 'the real deal' maar gewoon omdat ze super leuk zijn om te maken! En dat is het geval bij deze DIY!

Moeilijkheidsgraad: **
Prijs: 5,75 voor alleen de klei, de stekers en boetseerhulpjes kosten rond de 1,50 per verpakking.
Tijd: 2/3 uur

Benodigdheden:

Fimo effect transparant (2 pakjes)- Bloemenstekers (Action) - Boetseerhulpjes (Action) - Conservenblik - Oven


Het is belangrijk dat je deze klei neemt omdat deze er mooier uitziet dan gewone witte klei.


Kneed de klei en zorg dat het een dunne plak is. Ongeveer 2 tot 3 millimeter is de perfecte dikte, het is mooi als verschillende bloemen een beetje verschillende diktes hebben.




Steek de bloem uit, je gebruikt 2 verschillende formaten stekers.


Maak met het gekartelde boetseerhulpje reliƫfjes in de blaadjes.


Plak alle boemetjes aan elkaar, gebruik het bolletje-boetseerhulpje om dit netjes te doen.


Knip of snij de onderkant en 1 zijkant recht. Ik vond het heel fijn om met een schaar te doen.

Ik ben dus een foto vergeten te maken van het moment dat ik de lap om mijn blik legde en vast maakte, maar ik maakte de twee kanten aan elkaar vast met een reepje klei.


Maak de onderkant er aan vast. Kijk daarbij goed uit dat je de klei niet te vast drukt aan het blik. Zoals je ziet ben ik uiteindelijk niet gegaan voor het kleine soepblik, maar een hoger blik waar cocktailworstjes in zaten.


Zet het geval dan voor ongeveer 30 minuten in de oven op 110 graden. Houdt het goed in de gaten want het kan verbranden!

Eindresultaat

5 opmerkingen :

  1. Wat gaaf zeg! Heel leuk bedacht :)
    'Zet het geval dan'... Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouwe is veel mooier dan die van Riviera Maison!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi. Er schoot meteen in mijn gedachte dat wil ik ook, maar ik heb nog zoveel dingen die ik wil. Ik zet hem even op mijn verlanglijstje misschien maak ik hem dan nog eens ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar kan ik die klei kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onder andere bij pipoos en mijn favoriete leverancier is goedkoopsteklei.nl! Altijd snelle levering en hele mooie prijzen. Deze moet je dan hebben: http://www.goedkoopsteklei.nl/details/3641/fimo-effect-transparant-nummer-14/

      Verwijderen