DIY: Lowlands fringe vestje

Dit weekend is het Lowlands, jaren lang was ik er een vaste bezoekster van. Kaartjes al in januari in de pocket en vanaf mei ongeveer plannen wat er allemaal gedragen zou kunnen worden. Meestal was dat een legging met een lang hemd, gepimpt voor de desbetreffende Lowlands editie. Helemaal trendy in die tijd en ik was 15 kilo lichter dus figuur-wise ging dat toen ook nog.



De ontwerpen voor 2007, de grijze werd met textielverf op een (wit) hemdje geschilderd, de andere met transferpapier. En ik had een derde hemdje (grijs) waar met verschillende kleuren heel vaak het grijze logo in het klein op stond. Little Devil Girl was mijn bijnaam in die tijd.

Anyway, ik weet dat de meeste Lowlands-gangers momenteel al lekker in de Alpha, Bravo of India staan te feesten maar toch wil ik een leuke festival DIY met jullie delen; een fringe vestje! Super leuk op een shortje, over een jurkje of je spijkerbroek. Je outfit krijgt er meteen een festival gevoel van en het is heel simpel en goedkoop! Zo simpel dat IE-DE-REEN het kan doen, geen smoesjes! En het shirt koste 2,99 bij Zeeman, dus ook de prijs is heel leuk.

Benodigdheden:


XXL Mannenshirt - Schaar


Als eerste knip je de mouwen van het shirt af.


En ook de onderste zoom.


Knip ook het midden van de voorkant door.




Knip dan allemaal strookjes van ongeveer 1,5/ 2 cm breed tot ongeveer net onder de borst. Trek aan de strookjes om ze mooi te laten vallen.


Als je helemaal rond bent, knip je uit de mouwen 2 reepjes stof.


Knoop deze om de schouders zodat het een beetje bij elkaar komt en de vorm van een XXL mannenshirt verliest.


Je kunt hem nu zo laten...


... maar om hem af te maken kan je ook nog alle touwtjes aan elkaar knopen.

Eindresultaat





Als je niet zo'n fan bent van het vestje is er nog een ander item wat je op ongeveer dezelfde manier kan maken; een fringe circle scarf! Deze is al een paar jaar oud, maar ik laat hem toch even zien.

1 opmerking :