Review: Laser schaar van ebay

Ik kocht deze schaar op ebay met het idee dat het handig zou zijn om grote stukken stof mee recht te knippen. Het bleek een enorme flop te zijn, want de schaar knipt geen stof!


Hier zet ik de knip.


En hier zie je dat hij niks heeft gedaan.





Echt heel jammer, maar toch wil ik even een stukje verder gaan met mijn review, het zag er namelijk allemaal heel erg veel belovend uit. Ik kocht de schaar voor US $4.20 op ebay (omgerekend iets meer dan 3 euro, afhankelijk van de wisselkoers) en hij kwam best snel aan.





Er gaan 3 batterijtjes in, ik weet zo niet welke soort het is maar ik denk dat ze wel in die 1 euro setjes zitten. Maar gelukkig zitten de batterijtjes er ook al in als je het apparaat koopt, ik maakte het batterij-spaar-ding los en de laser deed het niet, maar na een keer de batterijtjes er opnieuw in gedaan te hebben deed de laser het toch.





De laserstraal is erg duidelijk en ver en ik vond het ook belangrijk om te testen of hij recht is, daarom dat ik het knippen wilde proberen met een gestreepte stof. Maar al bij het maken van de foto bleek dat 'recht' niet perse zo 'recht' is als je zou willen. Een kleine afwijking en je gaat scheef. Maar als je streepjes zet op een aantal plekken gaat dat wel goed komen.

Al met al is het dus een prima schaar, jammer alleen dat je er dus geen stoffen mee kan knippen. Alsnog geef ik deze schaar een 7 maar een -10 als stoffenschaar.

3 opmerkingen :

  1. Hahah, wat balen dat hij geen stof knipt. Wel een briljant ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik hem om rechte banen in de schapenvacht van mijn schaap te knippen.
    Hetzelfde doe ik bij mijn hond.
    Ik knip dus banen in hun vacht in de lengte van de rug, en dan helemaal rondom.
    Is hartstikke leuk.
    Ik heb ik een keer een schaarbord geknipt, nou en dat werkte ook prima.
    Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de reden dat hij geen stof kan knippen vind ik erg slecht omdat je namelijk altijd de stof die je gaat knippen strak moet houden voordat je er in kunt knippen

    BeantwoordenVerwijderen