Sewing adventure: Victoria, Victoria Beckham dress

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Gisteren was ik op locatie aan het werk om tutorials te maken toen mijn laptop besloot om mijn USB stick niet meer te lezen. K** met peren, ik moest nog een artikel schrijven! Nouja dat werd hem dus niet en ik besloot in plaats van te stressen gewoon vanmorgen het artikel op mijn gemak te schrijven en dus gewoon 1 dag te laat te publiceren. Please forgive me.

Ik heb wel weer iets tofs gemaakt! Ik ben echt weer geweldig trots op deze creatie en het was niet eens zo heel moeilijk, behalve om het juiste stof te vinden. Nouja in eerste instantie vond ik het vrij snel, op destoffenkraam.nl maar toen puntje bij paaltje kwam was het uitverkocht en bleef dat ook zo. Grrr. Uiteindelijk op de Eindhovense markt bij van de Vorst kwam ik het dan toch tegen; licht geel katoen. Jeej! En dus kon ik beginnen aan mijn Victoria, Victoria Beckham jurk.





Het patroon haalde ik uit een Knipmode van 2011, nadat ik de jurk goed had bestudeerd op de foto's die ik had. Toch moest mijn jurk helemaal strak worden zonder (coupe) naden. Hoe ging ik dit oplossen? Na de jurk op de foto goed nog beter bekeken te hebben zag ik dat er onderaan allemaal plooitjes zaten; het was gerimpeld, mooi dan kan ik verder.





Ik besloot dus om de coupenaden open te laten en dit op te lossen met plooien aan de onderkant. Zover dat er bij mijn armen niets meer open zou staan. Ik maakte nog wel een proef hesje van ongebleekte katoen om dit uit te testen, maar dat zou helemaal goed komen!



Dus ik kon met het gele stof aan de slag, het bleek erg dun en doorzichtig te zijn, dus ik heb het bovenstuk dubbel genomen om te zorgen dat het niet doorschijnt. De rok is wel gewoon enkel, ik had niet genoeg stof voor dubbel, maar daar kan ik een onderrokje onder aandoen.



Ik zette het topje helemaal in elkaar en het was perfect, misschien een beetje te lang, maar dat zou makkelijk opgelost kunnen worden.



Even strijken om de naden netjes te krijgen.



De beige stroken aan de zijkanten van de rits maakte ik ook dubbel, zo zou het netjes zijn afgewerkt. Maar ik kon de rits er niet goed tussen stikken omdat hij een stukje in de tailleband en rok moest doorlopen i.v.m. aantrekken. In het origineel bleek 1 rits van voor te zitten en 1 van achter, maar dat zou me iets te gortig worden.



Voordat de rits erin kon moest heel de jurk klaar zijn, dus de tailleband en de rok moesten er nog aan. Het rimpelen van de top deed ik zoals ik nu al zoveel keer heb laten zien (ik lijk wel verslaafd!)





Nadat de tailleband eraan was gezet moest ook de rok, die had een hele mooie breede plooi aan weers kanten. Gelukkig was de rok breed genoeg en kreeg ik het gewenste effect. Wow.



De achterkant van de rok moest eigenlijk ook met coupenaadjes kleiner worden gemaakt, maar ik besloot ook hier gewoon even te rimpelen, aangezien het rugstuk van de top helemaal strak was.





Tijd voor de rits, zoals je ziet loopt hij iets door in de rok, maar ik wilde dat hij daar zo onzichtbaar mogelijk was, dus gebruikte ik voor de onderkant mijn 'befaamde' techniek van dicht stikken maar gebruikte ik voor de bovenkant gewoon een manier om de rits zichtbaar in te zetten. Ook gebruikte ik 2 kleuren garen want wit op het bruin zag er niet uit, en bruine garen op het gele gedeelte nog minder.



Nog even de zoom eronder in en klaar is Kees. Ik besloot niet de onderste bruine band te doen omdat deze dus aan een onderrok zit. Als ik die nog wel een ga maken zet ik die bruine band daaronder. Maar ik vind hem zo al super gaaf! Ohja, ik moest natuurlijk niet vergeten alle plooi draadjes nog even los te tornen, anders ziet dat er zo stom uit. Haha.

Eindresultaat





Foto's zijn afwisselend met mijn Iphone en gewone camera gemaakt, en met zowel mooi helder weer als slecht weer, vandaar dat de kwaliteit nog wel eens een klein beetje verschilt.

En zondag zullen jullie zien hoe deze jurk me staat!

1 opmerking :

  1. Wat mooi gemaakt weer. Ik vind het echt knap dat je dat kan. Mijn moeder kan ook zo goed naaien, maar ik kan nog geen steekje zetten. Maar ik heb het geduld er ook niet voor haha.

    ben benieuwd hoe ie je staat!

    BeantwoordenVerwijderen