Tag: Firsts...

Meestal worden tags opgenomen in een video, maar ik doe niet aan video's. Dat heb ik al een tijdje geleden besloten toen ik het probeerde en mezelf compleet belachelijk voelde. Anyway, ik vind de tags vaak wel leuk, want het laat een beetje van je persoonlijkheid zien. Ik pas de vragen een klein beetje aan aan mij/ mijn blog maar zal me zoveel mogelijk aan het origineel houden.

Eerste woord
Mijn ouders hebben me het al zo vaak gezegd, maar ik zou echt niet weten! Wel weet ik dat toen ik 2 jaar werd ik een tuinbroek/ hobbezak aan kreeg en die had echte zakken. En die noemde ik mijn broek met kakken.


Oke, nee hier draag ik niet mijn broek met kakken, maar die foto heb ik niet digitaal. Schattig was ik wel toch?

Eerste BFF
Mijn beste vriendinnetjes tijdens zowat heel de basisschool tijd waren Kristel en Tamara. Zes handen op een buik waren we. Kristel en ik woonde in dezelfde straat en Tamara in een andere wijk. Nu, 16 jaar later, zijn Kristel en ik allebei weg uit die straat en is Tamara er komen wonen.

Ja ik vind dat soort dingen leuk.

Eerste huisdier
Ik geloof dat wij onze kanarie Rino al hadden toen ik geboren werd, maar ik vond dat altijd maar een rotbeest en totaal niet rouwig toen hij dood in zijn kooi lag. Zelf kreeg ik op een gegeven moment een konijn. Stampertje noemde ik hem. Helaas was ook dit beest niet zo leuk als verwacht en is hij op een gegeven moment naar een kinderboerderij gegaan waar hij lekker kon rond hupsen. (Uhuh, waarom vertellen alle ouders dat aan hun kinderen? Vertel lekker de waarheid dat Flappie op tafel stond die tweede kerstdag.)

Eerste drankje
Ik mocht toen ik een jaar of 13/14 was op feestdagen 1 of 2 glaasjes Shandy drinken. Dronken werd ik er niet van maar ik vond het razend stoer. Toen ik 15/16 was (de alcohol regels bestonden toen nog niet, iedereen mocht drinken) kreeg ik ook met dezelfde feestjes 1 of 2 flesjes Breezer, toen nog niet verbonden aan sletjes.

Eerste app van vandaag
Foto van mijn nichtje die vandaag voor het eerst naar de brugklas gaat. Zucht, waar is de tijd gebleven?

Eerste mobiel
Ik kreeg een Bosch telefoon die op een hele lompe versie van de Nokia 3210 leek toen ik 15 was. Op de doos stond groot dat er ook een SMS functie op zat! Maar Dutchtone (mijn prepaid provider) bood dat nog niet aan. En dus ging ik 'smorgens bellen met een klasgenoot die een krantenwijk had. Waarom weet ik eigenlijk niet, want zo'n goede band had ik niet met hem.

Eerste zelfgemaakte kledingstuk
Ik maakte een jurk van een Ikea stof en liet hem vorig jaar ook al eens zien.



Eerste blog (van mezelf)
Toen bloggen net een beetje iets aan het worden was had ik er ook een. Ik schreef een beetje over emo stuff en zou niet eens meer weten waar ik hem had of hoe het heette. Ik heb waarschijnlijk een paar weken lekker diep en depri gedaan voordat ik er geen zin meer in had.
Om niet in een zwart gat te vallen na mijn opleiding in 2009 richtte ik mijn site Minkeltje handmade op. Mensen kunnen deze blog een Libelle blog vinden, stiekem was die nog veel burgerlijker. Maar goed ik deed het met plezier en dat is het belangrijkste. Mijn bezoekersaantallen kwamen niet uit boven de 20 per dag en ik denk dat dat ook echt heeft 'geholpen' met het doodbloeden. Naast dat ik nu vind dat Minkeltje wel erg kinderlijk klinkt, trouwens.

Eerste blog die je bezocht
Ik denk dat dat uiteindelijk de blog van mijn zus was. Zij is ook degene die me into het bloggen heeft gekregen.

Eerste fashion-herinnering
Mijn ouders waren 25 jaar getrouwd, ik was 9 en ik wilde PERSE een maxi-rok. Ik kreeg hem (zelfgemaakt uiteraard) en denk dat ik hem na dat feest misschien 1 keer heb gedragen. Tsja, toen waren ze nog een stuk strakker dan nu de mode is en ik klom toch ook graag in bomen en zo.

Eerste baantje
Ik liep 1 dag in de week stage bij Etos, maar goed dat was niet echt werk. Pas toen ik bij Yves Rocher stage ging lopen en uiteindelijk ook ging werken (het was een bijbaantje maar was er ondertussen 5 tot 7 dagen in de week) had ik mijn eerste echte baan. En wat hield ik van het werk bij die winkel, nog steeds. Als ik NU weer bij een Yves Rocher winkel zou kunnen gaan werken zou ik dat doen.

Eerste concert
Marco Borsato! Een paar maanden later ging ik met mijn zus naar de Backstreet boys en uiteindelijk heb ik tussen 2005 en 2009 honderden concerten mee gemaakt. Er waren dagen dat ik 2 dagen achter elkaar bij de Melkweg stond.

Eerste film
Mijn eerste keer bioscoop was met mijn grote broers en zus (en ik denk ook aanhang) naar Belle en het Beest. Ik was mega fan van de film en wilde ook zo'n jurk en die kreeg ik uiteindelijk ook voor carnaval. Iedereen in mijn leven kreeg een 'rol' uit de film. Met mijzelf natuurlijk in de hoofdrol en mijn zus was het Beest. Niet omdat ze zo harig was, maar omdat ik haar het allerliefste vond! Aaahhh.

Mijn eerste 'grote mensen film' was The First Knight met Richard Gere en Sean Connery. Oew wat vond ik Lancelot (Richard Gere dus) sexy! Ik was een jaar of 20 toen ik erachter kwam dat de goede man zo oud is als mijn ouders. IEW!

Eerste date
Mijn eerste date was met een jongen uit de samba-band waar ik (ritmeloos als ik ben) in zat toen ik 14 was. Het was lang voor Facebook, Hyves en zelfs mobieltjes en Whatsapp dus ik schreef mijn crush een brief.

Eerste kus
Mijn eerste zoen kreeg ik van mijn vakantie-vriendje toen ik 14 was. Hij was er steeds op aan het aandringen en uiteindelijk gaf ik toe. Het was echt zo smerig! Ik heb zoo vaak mijn tanden gepoetst en mond gespoeld na die zoen. Geen wonder dat ik er na nog 2 jaar heb gewacht tot mijn volgende (ook supersmerige) zoen. Saillant detail is dat ik op het moment van de eerste zoen nog verkering had met het vriendje van mijn eerste date. Oeps.

Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen! Ik vond het in ieder geval leuk om te vertellen. Zijn er nog meer tags die jullie graag zouden zien?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen