Marrakech 2013 deel 1

Komende 3 maandagen zal ik jullie vertellen over mijn reis naar Marokko, vandaag begin ik met de algemene reis, volgende week zal ik laten zien wat (en waar) ik geshopt heb en de week daarna vertel ik over de Jardin du Majorelle waar we zijn geweest; de tuinen van Yves Saint Laurent.

We lagen in de 10 dagen die onze reis duurde elke dag aan het zwembad, maar zijn ook wel wat gaan ondernemen, door middel van de foto's zal ik alles een beetje vertellen.





Onze reis begon op vrijdag 30 augustus, vanaf Schiphol vlogen we naar Marrakech waar we verbleven in het RIU Tikida Palmeraie resort (waar ook Miss Lipgloss al eens verbleef, zij heeft ook mooie foto's gemaakt van het resort!)





Op weg van het vliegveld naar het hotel keek ik mijn ogen al uit; het was echt net of we in de Fata Morgana waren beland. Naast auto's reden er mensen op fietsen en brommers kriskras over de weg en liepen er mensen met ezel- en paardenwagens.





Later in de week kwamen we ook nog over een lokale markt, waar de goederen gewoon werden aangevoerd op platte karren met een ezel ervoor. Nadat de markt klaar was werd de ezel er weer voorgespannen en liepen ze weer aan.



Het resort was echt prachtig, we hadden een enorme kamer met een 2 persoonsbed van 2 meter! En elke dag werd het prachtig opgemaakt.



En elke avond was er een band, waar Joseph ook nog mee heeft gespeeld en gezongen. (Hij is drummer.) Ik hield het maar bij foto's maken en hard applaudiseren.





We waren elke dag wel aan en in het water te vinden, want met 40 graden konden we wel wat verkoeling gebruiken. Maar we gingen ook regelmatig even weg voor een leuke activiteit.



Zo gingen we quad rijden.



En op dromedaris tocht.



En (lokaal) bier drinken bij de enige plek in het oude centrum waar dit kon.





Kijk hoe mooi!



Bij Pacha, de grootste club van Noord-Afrika, waterpijp roken. Lekker met appelsmaak!



Onderweg zagen we nog heel wat dingen die ons deden verbazen, zoals een auto waar de tankdop van kwijt was en er gewoon een tod in was gepropt.



Een man met koeienpoten aan zijn fiets.



En een zelf aangepaste brommer voor iemand met 1 been. (Later zagen we hem wegrijden.)



Ja het was echt geweldig en inspirerend, maar volgende week vertel ik meer!!

1 opmerking :

  1. Aah heerlijk! Geweldig om te zien. Ik ben er paar jaar geleden geweest, maar had nog lang niet alles gezien, omdat we tijdgebrek hadden. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen