Marrakech 2013 deel 3: Jardin Majorelle

Yves Saint Laurent was een groot liefhebber van Marokko en was vaak te vinden in zijn huis in Marrakech. De modeontwerper is in 2008 overleden, maar het huis staat er nog steeds en de botanische tuin die om dit huis ligt is open voor publiek. Toen ik dat hoorde MOEST ik er heen. Yves Saint Laurent is niet degene die de tuin aan heeft gelegd trouwens, dat was de kunstenaar Jacques Majorelle, waarnaar de tuin ook is vernoemd.

In de tuin is ook een museum aanwezig over de Berbers, maar helaas mocht je hier geen foto's maken en ook op internet kon ik verder weinig foto's vinden die goed overbrachten hoe interessant het museum was. Je hebt niet veel tijd nodig om de tuin en het museum te bezoeken, met een uurtje/ anderhalf uur heb je alles op je gemak kunnen zien, maar ik liep wel echt anderhalf uur met mijn mond open; 'Oooh wat mooi!' En daarom ga ik niks meer zeggen, maar gewoon de foto's voor zichzelf laten spreken. Enjoy!





















Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen