Tip: Top Model kleurboeken

Dat kinderspeelgoed niet altijd alleen voor kinderen is heb ik al een aantal keer laten zien in DIY's, maar er is nog een (zeer populair) artikel, wat gericht is op jonge meisjes, waar ik dankbaar gebruik van maak: de Top Model kleurboeken.







Ik vind het fijn om idee├źn die ik heb voor kledingstukken op te tekenen, zo onthoud ik wat ik wil en is het ook een beetje uit mijn systeem. Maar een lichaam tekenen (croquis heet het in technische termen) is voor een leek als ik helemaal niet zo makkelijk en de topmodelboekjes zijn te koop vanaf 3/4 euro. Dus waarom de moeite? Het zijn wel vrij vormeloze typetjes, maar goed het gaat om het idee en de hoofdjes zijn toch ook echt te schattig?
Andere bedrijven zoals Action en HEMA hebben ook versies van deze boekjes, de eerste kocht ik al ooit een keer om uit te proberen, maar de lijnen zijn veel te hard en de hoofden van de tekeningetjes zien er heel raar uit doordat de kale hoofdjes ook nog eens lichter getekend zijn dan de rest.







Jacht naar andere leuke boekjes om in te tekenen zijn ook vaak op niks uitgelopen (vaak zijn mooie tekenboekjes gewoon duur) en de ringband maakt uitscheuren van mislukte tekeningen ook nog eens erg makkelijk en daarom ben ik fan! Voor de vakantie heb ik een nieuwe gekocht, dit keer een pocket. Op elke pagina staat 1 poppetje, wat ik handiger vind dan de grote boeken. Ik heb inmiddels al dankbaar gebruik gemaakt en het is duidelijk; ik ben er helemaal blij mee.







Heb jij nog tips uit de speelgoedwinkel?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen