Minke Maria kookt: Herfst gnocchi

Ja en toen hadden wij ineens geen internet meer thuis. En geen telefoon. En geen televisie. Bedankt Ziggo! Daarvoor stuur ik jullie inderdaad elke maand zoveel geld, omdat ik die diensten eigenlijk toch niet nodig heb en service al helemaal niet. Maar goed [/rant] want vandaag komt er dus gewoon een artikel online (dankzij het internet op mijn werk) en ik hoop dat het allemaal snel is opgelost!

Ingrediƫnten:


Gnocchi - Parmezaanse kaas (geraspt)- Boter (ik gebruikte vloeibaar, maar echte roomboter laten smelten kan ook) - Rucola - Champignons - Serranoham


Begin met het snijden van de champignons, hiervoor heb ik een handige 'champignonsnijder' van Dille en Kamille, scheelt een hoop gedoe!


Doe wat boter in een pan en voeg daar als deze warm/ gesmolten is de champignons bij.


Zorg dat, terwijl de champignons aan het bakken zijn, er water gekookt wordt. Als het water kookt kunnen de gnocchi's er in. Kook deze tot ze komen drijven.


Giet de gnocchi af en voeg de champignons toe met de jus en eventueel nog een beetje extra boter.


Roer er de rucola doorheen, door de warmte zal de rucola slinken (zoals ook bij spinazie gebeurt.)


Meng er ook de parmezaanse kaas overheen en schep het op een bord.


Leg er 'propjes' serranoham op.

Eet smakelijk!




Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen