Review: Action naaischaar





Een naaischaar voor 95 cent, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn en daarom heb gooide ik deze schaar tijdens mijn laatste bezoek aan de Action in mijn mandje. Want al is het niks, het was maar 95 cent en dat is toch een stuk minder dan de kansloze ebay schaar die ik de vorige keer testte. Sowieso werd ik al vrolijk van het roze kleurtje (ja ik ben een klein kind als het op roze aan komt.)



Eenmaal thuis besloot ik dat ik de schaar ging vergelijken met mijn huidige naaischaar van Ikea. Geen topmerk, maar een prima schaar waar ik voor 5,99 heel tevreden mee ben. Eventueel kan ik daar later ook nog wel een artikeltje aan wijden, maar goed nu eerst de 95-cent-schaar.





Wat mij meteen opvalt is het handvat, waar ik bij mijn Ikea schaar relaxed mijn vingers erin kwijt kan zitten mijn vingers hier meteen klem. Als ik zo een heel jurkje uit het stof moet knippen gaat dat zeker pijn doen.



Wat me verder meteen opviel was de hoek van de schaar ten opzichte van het handvat. De Action-schaar is veel rechter dan de Ikea schaar. Dit kan ervoor zorgen dat je minder recht kan knippen, maar als je het gewoon zo aan leert zal er niet echt een groot probleem zijn.





Nog zo'n dingetje wat opvalt aan de schaar is dat hij flink kleiner en lichter is dan mijn Ikea schaar, kleiner is an sich niet zo'n ramp maar door het gewicht voelt hij ook minder degelijk aan. Dan merk je echt dat je te maken hebt met een Action-aankoop.



Dan het belangrijkste; de kniptest. Ik moet zeggen; hij knipt goed! Ligt fijn in de hand, knipt soepel en je kan makkelijk manoeuvreren. Maar toch als ik echt kritisch ben is dit gewoon een normale schaar, geen echte naaischaar. Een prima schaar en als je zorgt dat je niets anders (papier o.i.d.) ermee knipt kan hij ook prima dienst doen als naaischaar, maar voor degene die veel stof knippen zou ik toch iets meer investeren.

De schaar krijgt van mij een 5,5. Net voldoende maar niet goed genoeg.

1 opmerking :

  1. Die heb ik ook thuis. Ben nog maar een beginner, maar denk dat die van de Ikea veel fijner is! Handiger ook met grote stukken stof. Even rondje Ikea dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen