DIY: Bow tie

Ik zag op net-a-porter.com een bow tie strik van Valentino en besloot dat dit een DIY moest worden, zoals eigenlijk al mijn DIY's beginnen. Toch moet ik zeggen dat het dit keer iets anders liep. Ik bestelde op ebay een mooie zijde shawl en zocht de andere materialen bij elkaar, maar voor deze sjaal binnen was, was het artikel van net-a-porter afgehaald. Bummer. Toch wil ik het jullie niet onthouden, want deze DIY is zo supersimpel dat echt de meest klunzige persoon hem kan maken.

Op bovenstaande plaatjes is de shawl gewoon rond de nek geknoopt, ik maak de versie zoals hij bij Valentino te vinden was; met een lederen riempje om het geval om je net te doen; zo hoef je ook maar 1 keer te knopen!

Prijs: 3 euro
Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥



Materiaal: Zijde shawl (minstens 150 lang) - Riem
Gereedschap: Gaatjestang - Schaar



Stap 1: Leg de shawl in een strikvorm op tafel.

Stap 2: Kruis de losse uiteinden over elkaar.

Stap 3: Haal het bovenste deel van de strik onder het midden van de twee lussen door.

Stap 4: Haal hetzelfde 'ding' nog een keer naar achter en door zijn eigen lus heen.

Stap 5: Je strik is dan klaar.

Stap 6: Maak gaatjes in de riem op de plekken waar het moet om comfortabel te zitten.

Stap 7: Knip de riem af op gewenste lengte.

Stap 8: Je nek gedeelte is dan ook klaar.

Stap 9: Haal de riem door de achterkant van de strik en klaar is je bow tie.

Eindresultaat






Je kan elke kleur gebruiken die je wil, ik kocht dus een roze shawl omdat de versie van Valentino ook roze/ nude achtig was, maar ja helaas was daar geen foto meer van te vinden.

Geniet allemaal lekker van het herfstweekend en tot volgende keer!

1 opmerking :

  1. Wat een leuk en creatief idee. Ik vind dat je een hele leuke blog hebt en ik ben je meteen via bloglovin gaan volgen. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen