DIY: Kenneth Jay Lane oorbellen

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Jeetje, mijn eerste DIY in december. Ik had niet verwacht dat elke dag bloggen mij zo zwaar zou vallen, daarom heb ik ook als belangrijkste new years resolution: vooruit werken. En niet een week, nee een maand, minimaal. Maar goed, deze oorbellen zag ik op net-a-porter en ze zijn echt super leuk voor bij een kerst outfit, of misschien wel met oud op nieuw, dus leef je uit, je hebt nog een paar dagen!

Prijs: 3 euro
Tijd: 20 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Materiaal: Goudkleurig metaaldraad in 2 verschillende diktes - Oorhanger Gereedschap: Rondbek tang - Kniptang


Begin met het maken van een oogje aan de bovenkant van het dikke metaaldraad.


Buig dan ongeveer 5 tot 7 cm lager (afhankelijk van hoe groot je ze wil hebben) een v-tje in het draad.


Maak ook aan de andere kant een oogje, zorg er wel voor dat beide kanten even lang zijn.


Bind met het dunne metaaldraad de oogjes aan elkaar, zorg dat je een lang stuk hebt om straks om het dikke draad heen te wikkelen.


Maak ongeveer 5 omwikkelingen om je dikke draad.


Maak dan steeds een 'kleine omwikkeling' zoals je eerste 5 en omwikkel dan de twee draden tegelijk, dan weer een kleine omwikkeling en terug naar de andere kant.


Dat ziet er dan zo uit, omwikkel ook het laatste stuk naar beneden en de andere kant en doe het ook nog een keer van beneden naar boven aan die andere kant.


Bind de draad weer vast aan de oogjes.


Maak er een oorhaakje aan vast.

Eindresultaat



Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen