Kerstjurk zelf maken #3

Ik begon vol goede moed aan mijn kerst-onesie (haha), maar dat was nog niet zo simpel. Ik zal het maar meteen opbiechten; ik kan (nog) niet zelf patroontekenen, maar met behulp van verschillende patronen kan ik prima tot mijn gewenste model komen.



Ik gebruikte deze keer 3 verschillende patronen uit 2 verschillende Knips. Ik wilde graag een niet te net, beetje een jaren 70/80 style, maar niet te model en op deze manier wilde ik dat voor elkaar krijgen.



Om het gewenste resultaat te krijgen heb ik voor het achterpand gewoon maat 40 gebruikt, maar voor de voorkant maat 46 (!) om het zo lekker los te laten zijn. Omdat ik geen rond ingezette mouwen, maar een beetje overhangende mouwen wilde gebruikte ik hiervoor een ander patroon.



Pfff, ik moet zeggen dat ik het best wel heel erg eng vond. Voor het moment dat ik de stof moest gaan knippen, mijn patroon heeft 2 dagen op het stof op de tafel gelegen.. Helaas ben ik vergeten verder foto's te maken. Eigenlijk was mijn stof een klein beetje te krap, maar uiteindelijk lukte het toch om alle delen eruit te krijgen. Huuray for being short!



Ja en toen kon het in elkaar zetten beginnen. Het was echt te eenvoudig voor woorden, het gleed in elkaar alsof het een standaard patroon was en ik had geen enkele problemen. En het zat alsof het door een master taylor op maat was gemaakt.

Ja, en nu zijn jullie natuurlijk stront-nieuwsgierig naar het eindresultaat! Nou, kijkbuiskindjes nog even geduld tot volgende week...

1 opmerking :

  1. Beste wensen voor 2014, ik wil inderdaad niet wachten op het resultaat haha.
    Ik vind je blog erg leuk, ga zo door (en n beetje meer :))

    BeantwoordenVerwijderen