Preview: La Maison Victor zelfmaakmode magazine

Kregen we laatst nog de stuipen op het lijf gejaagd door Sanoma toen ze vertelde dat Knipmode door een ander bedrijf overgenomen zou moeten worden, nu lag er een nieuw zelfmaakmode tijdschrift in de schappen. Ik zag het per toeval toen ik al bij de kassa stond en deze bij de Albert Heijn zo heel handig achter de chocoladerepen en andere snelle snacks gestoken stond, naar het Dakar magazine wat ik voor Joseph mee nam.





Mijn eerste indruk was vooral dat het een mooi, luxe blad is met een heel andere uitstraling dan een Knipmode, Burda of (het meest monsterlijke naaitijdschrift) Simplicity naaimode. De modellen van de kleding die er in staan zijn een hele eigen stijl, simpel maar modern.





Deze beknopte werkbeschrijving is erg handig voor mensen die niet steeds maar lezen wat ze moeten doen. (Hoezo wijs je naar mij?) Zo heb je toch een beetje de volgorde in je hoofd, handig!



Ook de uitgebreidere werkbeschrijving ziet er duidelijk uit, zo zie je het niet in de Knipmode. Wel in de hele dure boeken die ik in mijn kast heb staan.



Patroonbladeren staan niet te vol en zien er zo op het eerste gezicht wel duidelijk uit, natuurlijk moet ik dit allemaal nog in de praktijk gaan ondervinden.



Verschillende moeilijkheidsgraderingen.



Erg leuk: naast dames kleding staan er ook een paar heren-patronen in!



En voor kinderen...



En niet alleen naaien van kleding en accesoires, maar ook breien komt aan het bod en wie weet in volgende edities nog andere technieken.



Binnenkort zal ik eens iets maken uit dit blad en er verslag van doen, wil je het zelf uit proberen? Hij kost 5,99 en is te koop bij de betere tijdschriftenwinkels. En Albert Heijn dus. ;)

5 opmerkingen :

  1. je mag de patronen wel goed nakijken/nameten
    Ik zelf ben begonnen aan het Harlequin jurkje, het ene patroon is langer dan het andere
    Het jurkje is niet op de lengte die in het blad staat
    Ben ik te snel gaan naaien, heb ik iets over geslagen in het blad????
    Ik ben volleerd naaister en mijn jurkje is op lengte mmaar voor iemand die net begint,
    denk ik dat niet goed komt/ een heel gezoek word!
    Het jurkje zal aan voorkant anders hangen dan aan achterkant (dus dreigt tot misslukken?!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant Anoniem! Dit ga ik eens heel snel nakijken en als ik jou was zou ik ook even een klacht insturen naar het blad zelf want daar kunnen ze alleen maar van leren als mensen hun mond open doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De naaitermen die gebruikt worden lijken door iemand zonder coupeuse ervaring, (slecht) vertaald uit een andere taal . Als je een blad in Nederland uitbrengt, is het wel slim om een Nederlandse en ervaren naaister de handleiding te laten nakijken op het juiste gebruik van vaktermen. Het is een fraai vormgegeven blad, maar dat taalgebruik in de beschrijvingen gaat echt irriteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb bij LMV al gemerkt dat ze vaak een loopje nemen met de naadwaarde en die verschillende keren mysterieus lijken te vergeten. Goed opletten is dus de boodschap!
      Maar Minke Maria, wat bedoelde je hierboven met je comment over het tijdschrift van Simplicity? Ik heb dat recentelijk ontdekt en vond het eigenlijk heel mooi, quoi modellen die er in stonden bedoel ik dan.

      Verwijderen
    2. Haha, anoniem, ik bedoel het vooral wat betreft vormgeving en de manier van presenteren van hun kleding. Het is allemaal zo oubollig en tuttig. Gelukkig kan ik daar in de modellen van de kleding wel doorheen kijken, maar ik word in de winkel niet getriggert om het te kopen.

      Verwijderen