DIY: Valentine's kaart

Laat ik vandaag eens beginnen met een geschiedenislesje: Valentijnsdag was in de Romeinse tijd de dag waarop er een grote vrouwen-tombola werd gehouden. De namen van alle vrijgezelle dames werden in een bak gedaan en de lootjes werden door de vrijgezelle mannen eruit gehaald. De dames en heren werden dan aan elkaar gekoppeld op een groot feest. Stiekem ben ik heel blij dat het nu niet meer zo gaat, maar wel dat Valentijnsdag nog steeds bestaat. Een beetje romantiek heeft nog nooit iemand kwaad gedaan en het is DE dag dat ik kan afdwingen dat we een romcom kijken in plaats van een actie-film (die ik ook heel leuk vind hoor.) En natuurlijk de dag waarom de postbode zich suf sjouwt aan 6 zakken vol kaarten alleen voor mij, ahum. Ben jij van plan iemand een (anoniem?) Valentijnskaartje te sturen? Dan heb ik hier de ideale DIY voor je!

Prijs: 1 euro.
Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥

Benodigdheden:


Materiaal: Blanco kaart - draad/ garen - plakband - achterkantje - lijm.
Gereedschap: naald - hart malletje.


Stap 1: Plak met plakband (die niet heel goed plakt en geen restjes achter laat) het malletje op de kaart.


Stap 2: Prik gaatjes op de plekken waar je gaatjes wil, ik heb ze ongeveer een centimeter uit elkaar gehouden, maar je kan ook dichter bij elkaar gaan als je dat mooier vindt.


Stap 3: Haal hel malletje voorzichtig weg.


Stap 4: Plak het uiteinde van je stuk draad/ garen vast aan de ACHTERKANT van de kaart. Neem niet een te lang stuk draad, je kunt beter 3 keer een nieuw stuk pakken dan 5 keer in de knoop raken.


Stap 5: Verbind alle gaatjes met elkaar met draad in een willekeurig patroon.


Stap 6: Verberg de achterkant van je hart onder een stuk papier of karton dat je aan de binnen/achterkant van je kaart plakt.

Eindresultaat:




1 opmerking :