Interieur DIY: Glitter flessen

Dat het nu februari is en kerst dus voorbij is betekend niet dat we de glitter en glamour achter ons moeten laten. Daarom besloot ik om een DIY te maken met 2 beugelflessen die ik nog had staan van een zelfgemaakt (gember)bier, die we overigens niet eens durfde te proeven haha.

Prijs: 5 euro voor materiaal, maar dat raakt niet op.
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥

Benodigdheden:


Materiaal: 2 flessen - zwarte acrylverf - knutsellijm - glitter
Gereedschap: kwasten - iets om je werkplek te beschermen


Stap 1: Verf de flessen zwart. Kijk of 1 laagje genoeg is doe er anders 2, ik deed 2 laagjes.


Stap 2: Laat de verf helemaal drogen en maak daarna de kurk schoon van geknoeide verf.


Stap 3: Giet wat van de glitter op een bord.


Stap 4: Smeer de onderkant van de flessen in met lijm. En plak alle glitters op de plekken waar de lijm zit. Zorg dat er aan de onderkant dikker glitter zit en verder naar boven steeds minder dik glitter. Je kunt ook je kwast in de lijm en dan in de glitters dopen, maar dat is maar net wat je fijn vindt.


Stap 5: Als alle glitters op hun plek zitten laat je dit verder goed drogen.

Eindresultaat:





4 opmerkingen :

  1. Erg leuk idee! ben benieuwd hoe het staat met de rest van m'n interieur! Ik denk dat dit ook erg mooi zou worden op een mooie eettafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke doe het zelf knutsel moment voor je interieur! Altijd fijn om een eigen indruk achter te laten in het huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Unieke verzinsel! Dit zou vast wel mooi komen te staan voor het raam met een mooie lichtval die de flessen laten stralen in huis. Wellicht een fles met glitters maken! Dat zou nog eens wat kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou dit zo bij mij in huis halen als ik het ergens kon komen. Dit zou er fantastisch uit komen te zien tijdens de wintermaanden. Dit zou ook bijzonder goed matchen bij de kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen