No fail 3 gangen Valentijnsmenu

Morgen is het Valentijnsdag en het is natuurlijk heel erg leuk om voor je lief een 3 gangen menu te koken en hem/ haar daarmee te verassen, maar voor jezelf is het niet leuk om uren in de keuken te staan. Kom op het mag dan Valentijnsdag zijn, het is ook vrijdag en je bent aan het einde van de week hartstikke moe en je moet wel alle energie hebben met je lover natuurlijk! *Wink wink*

Daarom heb ik voor jullie een eenvoudig, no fail Valentijns-diner met wel 3 gangen, snel klaar te maken en niet al te duur.

Voorgerecht: Soep met hart-croutons





Hier is meteen cheat numero uno: neem gewoon een zakje cup-a-soup! In een mooi bakje, met hartjes croutons. Neem de favoriete soep van je Valentijn, want alleen dan maak je de avond echt perfect. Je kunt natuurlijk ook soep uit een blik opwarmen, maar ik koos voor de allermakkelijkste weg. De croutons steek je met een hartvormige steker uit wit brood en leg je in een op 200 graden voorverwarmde oven, eventueel eerst met een beetje olie en kruiden besprenkeld. Het beste serveer je de croutons NAAST de soep want ze zuigen zich in no-time vol met soep.

Hoofdgerecht: Spaghetti met gehaktballetjes



Voor het hoofdgerecht was ik aan het denken wat nu eigenlijk echt het meest romantische eten was, wat ik niet meer hoefde op te pimpen met hartjes en toen kwam mijn gedachte ineens op Lady en de Vagebond. Natuuuurlijk! Spaghetti met gehaktballetjes! Ik vroeg smam om haar geheime recept en ging aan de slag, aangezien ik ook weet dat ik mijn eigen Valentijn hier heel blij mee maak.

Je begint met het smelten van 30 gram boter in een pan, als dit gesmolten is roer je er met een garde 30 gram bloem doorheen totdat het samen klontert tot een bal, je gaat dan langzaam, beetje voor beetje water toevoegen totdat je een witte niet te dikke saus hebt. Dan doe je er een (groenten) bouillonblokje bij en 2 tot 3 kleine blikjes tomatenpuree (70 gram p.s.) Voeg dan de gehaktballetjes (ik gebruikte 100 gram gehakt) en een half bakje champignons toe. Zorg dat je nu ook een pan klaar hebt staan met kokend water en kook ook de spaghetti, met een bouillonblokje. Voeg een paar minuten voor je gaat serveren nog een beetje Italiaanse kruiden toe aan je saus en schep het geheel in een diep bord.

Nagerecht: Brownies met ijs





Misschien is dit nog wel de grootste cheat van alle 3, want voor het ijs neem je gewoon de Albert Heijn dupe van Ben & Jerry's Cookiedough ijs, deze heeft hartjesvormige chocoladestukjes en is super lekker. Daarnaast maak je zelf brownies met een pak van Homemade, want daar hoef je alleen nog maar water aan toe te voegen!

Natuurlijk is dit geen culinair hoogstaand diner, maar soms gaat het daar ook niet om. Serveer alle gangen met een lekker glaasje wijn en geniet vooral heel veel van elkaar, want als je uren in de keuken moet staan verpest dat uiteindelijk alleen maar de avond. Kaarsjes aan, lekker muziekje op en zorg dat jullie na het eten samen een romantische komedie kunnen kijken (TIP: Mijn vriend bleek Bridget Jones' diary heel leuk te vinden!)

Fijne Valentijnsdag!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen