Maart: New Fashion Month

Dit weekend wordt het 15 tot 17 graden, afgelopen zaterdag ging de meteorologische lente al in en ik heb zin in nieuwe kleren. Tijd om inspiratie op te doen voor het nieuwe Fashion seizoen! Zo gauw de magazine's weer met hun mode-edities en specials komen lig ik voor de winkel, want hoewel ik de collecties keer op keer heb bekeken op style.com mis ik schijnbaar toch altijd weer een aantal essentials.



Ik maak tijdens het lezen lijstjes (in mijn hoofd) van alles wat ik wel zou willen hebben, trends die ik wel zou willen volgen en lach me soms kapot om de afzichtelijkheid van items die zogenaamd kunstzinnig zijn. Kunst snap ik gewoon niet en kunstenaars moeten ver weg blijven bij mijn dierbare mode, mensen als Iris van Herpen snap ik gewoon niet. Al is een beetje gekke make-up best leuk en hoeft je niet met alles 'de wc schoon te maken' (< een opmerking die mijn lieve Moeder vaak maakt als het over 'ondraagbare' mode gaat; 'zie je mij al de wc poetsen als ik dat aan heb'?)



Maar goed, de nieuwe mode, de nieuwe lente collecties. Eigenlijk is de lente mijn favoriete modeseizoen; je hoeft je niet meer te verschuilen in jassen en geen dikke panties meer aan en zo dus kan de mode echt hoogtij vieren. (Uiteraard alleen bij temperaturen onder de 25 graden, want met een zweethoofd voel ik me echt niet meer knap.) Maar tot het zo ver is kunnen we nog lekker onszelf in de nieuwste trends hijsen.



Deze maand gaat het hier op mijn blog ook helemaal in het teken staan van de nieuwste lente collecties, ik ga DIY's laten zien, er zullen patronen online komen en ik zal zelf weer outfit's laten zien geinspireerd op outfit's van de catwalk. Ik ben al een aantal maanden bezig met voorbereiden en daar heb ik echt heel veel lol aan beleeft. En ik hoop echt dat jullie net zoveel plezier zullen gaan beleven.

Liefs Minke

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen