Interieur DIY: Paaskuikentjes kunst

Om je interieur leuk aan te kleden voor kerst, zonder dat het enorm truttig wordt is niet meer zo moeilijk, maar Pasen is een heel ander verhaal. Ik probeerde voor dit artikel inspiratie op te doen op pinterest, maar vond eigenlijk alleen maar super truttige dingen met haasjes en kippetjes. *Jeuk* Dus bedacht ik iets wat heel erg Paas-ig zou zijn, maar ook heel erg anders.



Prijs: 10 euro
Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥



Je kent deze kuikentjes vast wel, te koop bij Xenos en Blokker en, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik MOEST ze vroeger altijd hebben met Pasen. Het geeft mij bijna nog meer paasgevoel dan gekleurde eieren. Daarom besloot ik iets kunst-zinnigs te doen met deze beestjes. (Ik vind trouwens echt dat ze er wel een beetje 'ongelukkig' uit zien, maar goed dat is wel deel van de charme.)



Ik kocht bij Ikea een vierkant Ribba fotolijstje en bij de Xenos 2 doosjes met kuikentjes, pakte een tube hobbylijm en wit papier en ging aan de slag. Het vierkant van de passe partout in het lijstje is precies zo groot als 6 kuikentjes horizontaal en 4 kuikentjes verticaal. Ik plakte eerst de kuikentjes op het papier voor ik de passe partout er voorzichtig overheen schoof.



De groene kuikentjes passen precies bij mijn muur, hoe schattig! Ik hou ervan om kleur in mijn huis te brengen als het lente wordt! Vorig jaar deed ik het ook al en eigenlijk dacht ik dat het dit jaar anders zou zijn, maar nee. Het is trouwens dat deze lijstjes niet in groter formaat te verkrijgen zijn want van mij had het nog wel dubbel zo groot mogen zijn.

1 opmerking :