Minke Maria kookt: de allerlekkerste omelet EVER!

Ik maakte deze omelet ooit 'perongeluk' toen ik olie en tomaten van een ander gerecht (van Jamie Oliver wederom) over had. Maar ik heb niet zo vaak restjes van dat gerecht als dat ik zin heb in deze lekkere omelet en daarom besloot ik zelf te experimenteren en mijn eigen versie te maken.



Ingrediƫnten:

- 2 eieren
- cherrytomaatjes
- paprikapoeder
- knoflookpoeder
- oregano (gedroogd)
- rozemarijn (gedroogd)
- citroensap
- zeezout
- olijfolie

Werkwijze:



Mix de paprikapoeder, knoflookpoeder, oregano, rozemarijn, citroensap en zeezout in een bakje met de olijfolie. Verwarm vervolgens een koekenpan en giet daar het mengsel in, samen met de cherrytomaatjes. Laat de cherrytomaatjes warm worden tot je ze plat kan drukken en meng het sap van de tomaten met het oliemengsel in de pan, laat het even staan tot je het goed begint te ruiken. Ondertussen breek je in het bakje waar je net het oliemengsel in maakte de 2 eieren en klop je deze. Als dan de keuken helemaal lekker ruikt giet je de ei in de pan. Laat rustig bakken tot hij bruin is aan beide kanten (wel even tussendoor omdraaien dus.)





Dit recept is heerlijk voor een lunch en natuurlijk ook erg geschikt om te serveren tijdens de aankomende paasdagen als je een brunch organiseert voor je familie. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen