Interieur DIY: Lectuurbakken

Zoals ik dus al wel vaker heb laten vallen ben ik mijn hobbykamer op aan het knappen en ik wilde daarbij ook graag leuke lektuurbakken om mijn Knip's in te bewaren, want nu zaten ze nog in lelijke kartonnen lektuurbakken die ik gewoon had gekocht omdat ze zo goedkoop waren. Het kleurthema van mijn kamertje wordt wit met pastel en daarom wilde ik dat ook op de lektuurbakken, ik laat je zien hoe ik te werk ging.



Prijs: 15 euro (voor de materialen, maar veel is nog vaker te gebruiken.)
Tijd: 60 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥

Benodigdheden:

Lektuurbakken, witte verf, kleine verfroller, verfbakje, gekleurde verf, afplaktape.


Leg iets op de ondergrond om deze te beschermen tegen verf spetters, ik gebruikte een vuilniszak. Ik deed deze binnenstebuiten zodat ik hem later nog kon gebruiken voor de vuilnis.


Schilder de lektuurbakken helemaal wit met het rollertje.


Laat ze even drogen en verf ze met een tweede laag over.


Plak de plekken af waar je straks kleur wilt hebben, ik zorgde dat de hoeken precies 90 graden waren door de hoek van een A4tje als malletje te gebruiken. Express heb ik de puntjes steeds op een andere plek laten komen.


Meng de kleuren en schilder alles weer in met de roller, kijk uit dat je niet over de afplaktape heen gaat! Laat drogen en verwijder de schilderstape.

Eindresultaat:




2 opmerkingen :

  1. Super leuk dit! Ga het ook eens maken als ik niks te doen heb :)

    BeantwoordenVerwijderen