Minke Maria Kookt: Pastasalade caprese

Omdat mijn vriend op dinsdagavond altijd weg moest voor zijn hobby aten we op dinsdag standaard altijd soep, op een gegeven moment wilde mijn vriend liever noodlesoep eten. Iets wat voor mij dus echt geen avondmaaltijd is. Daarom besloot ik dan maar iets te maken wat hij toch niet lust en in de meeste gevallen is dat dan pasta.
Nou is dit eigenlijk niet eens echt een Minke Maria 'kookt' recept, maar meer een Minke Maria 'gooit op een bord' recept, maar het is wel een van mijn lievelingsgerechten uit eigen keuken, dus ik wilde hem toch graag delen.



Ingrediƫnten:

- Fusilli pasta
- Pesto alla Genovese‎ (de groene)
- Cherrytomaten
- Mozzarella



Werkwijze:

Je begint met de pasta te koken volgens de aanwijzingen die op de verpakking staan. Spoel het af met koud water en laat verder afkoelen op het bord. Snijd ondertussen alvast de tomaatjes door de helft en leg ze op het bord. Ik doe altijd een half potje pesto (ongeveer 2 flinke eetlepels) erbij en dan de mozzarella kaas. Ik hoorde ooit dat echte Italianen deze kaas nooit in stukken zullen snijden, maar altijd uit elkaar trekken, dus ook al ben ik door en door een Hollandse kaaskop, hiervoor speel ik even Italiaan.
Vervolgens meng je alles met elkaar en eet je het op.



Soms maak ik de pesto ook zelf. Ik doe dan verse basilicumblaadjes, pijnboompitten, knoflook, Parmezaanse kaas en een scheutje olijfolie in een bakje en pureer dit met een staafmixer.

1 opmerking :

  1. Hi! I would like to share your recipes on our site. Making your content available to our users would increase the visits to your blog and we would happy to have your nice images and recipes with us :). If you like the idea, please, visit Volrecepten.be. You will find a link with the instructions in the Top Blogs section.
    Hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen