Vlisco X de Bijenkorf

Ik ben dol op Afrikaanse stoffen, vroeger al was ik gefascineerd door van die prachtige Afrikaanse vrouwen die hier door het trieste Nederland wandelden in de meest kleurrijke gewaden, met een doek om hun hoofd geknoopt. Pas een goed jaar geleden leerde ik dat deze stoffen vaak uit Nederland komen en dat de meest luxe van deze stoffen zelfs van een bedrijf waren dat in een stad vlak bij gevestigd is; Vlisco uit Helmond.
Mijn blik voor Vlisco was geopend, sindsdien ben ik vaak op de site Vlisco.com te vinden, waar de meest geweldige lookbooks voorbij komen en waar ik telkens weer verliefd word op stoffen. Ik heb inmiddels ook 1 rok van Vlisco stof en wil binnenkort weer een nieuwe lap kopen maar het is geen goedkoop stof dus ik zit steeds te twijfelen welke ik wil en dan zijn ze ineens weer uitverkocht of zo, haha.

Nu las ik afgelopen week op veel (mode)nieuwssites dat Vlisco een shop-in-shop zou krijgen bij de Bijenkorf. Dus vertrok ik gisteren als Vlisco Minion naar de Bijenkorf om daar foto's te maken van whatever er te zien zou zijn. Ik kwam erachter dat er prachtige etalages te zien waren, maar ook binnen stond een prachtige presentatie. Ik heb foto's gemaakt en stel voor dat ik ze gewoon laat zien, want ik vond het geweldig inspirerend.












Op 9, 10 en 11 mei in Amsterdam, op 16, 17 en 18 mei in Eindhoven, op 23, 24 en 25 mei in Den Haag en op 30 en 31 mei en 1 juni in Rotterdam kun je ook Vlisco kleding op maat laten maken. Prijzen verschillen per item maar het begint vanaf 189,- euro voor het short tot 429,- euro voor een jurk die gemaakt zal worden uit twee verschillende Vlisco-stoffen. Helaas ben ik dat weekend preoccupied, maar ik kan zelf prima mijn jurkjes maken.

4 opmerkingen :

  1. ik ben eens gaan kijken op de site : idd prachtige stoffen maar zo extreem duur zeg ! Niet geschikt voor mijn beperkte naaicapaciteiten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoezo duur? 60 euro voor 5 en een halve meter. Geen geld voor zo'n prachtig product

      Verwijderen
    2. Het stof is inderdaad stukken betere kwaliteit dan menig 'markt stof' van 15 euro de meter. Ik denk dat 'duur' dus ook niet het juiste woord is, maar zoals ik in mijn artikel ook al zeg; het is niet goedkoop.

      Verwijderen
  2. Haha Vlisco minion :p Wat een prachtige stoffen!!

    BeantwoordenVerwijderen