Gratis festivals

Toen ik nog een OV-jaarkaart had reisde ik het hele land door voor (gratis) festivals en concerten, vaak speelde er wel een van mijn favoriete bandjes op deze festivals en dus was het wel echt de moeite waard. Zo heb ik me tot op het bot nat laten regenen voor The Kooks op Parkpop, ben ik het land door gereisd omdat op Beeckestijn pop een bandje stond dat ik heel tof vond en heb ik op het Metropolis festival een hoop leuke nieuwe bandjes ontdekt. Daarom besloot ik van deze gelegenheid gebruik te maken en jullie op de hoogte te brengen van een aantal van mijn favoriete gratis festivals. Nu nog hopen op mooi weer!

Beeckestijn pop

Wanneer: 7 juni 2014 van 12 tot 23
Waar: Velzen- zuid

Grote namen? Chef's special staat er, verder moet ik eerlijk toegeven dat ik niet echt bekende namen zie staan. Ja, Hallo Venray maar wat dat is weet ik eigenlijk niet eens zo goed.

Sfeer? Ik vond het een heel leuk festival, er komt een beetje 'het gewone' volk op af en daar is niks mis mee.

Weetje: In 1993 stond het (toen nog onbekende) Radiohead hier op het podium, wie weet ontdek je hier wel een band die net zo groot gaat worden en kun je zeggen; 'Ik was erbij!'

Parkpop

Wanneer: 29 juni 2014
Waar: Zuiderpark, Den Haag

Grote namen? Gers Pardoel, Kensington en weer Hallo Venray

Sfeer? Ligt een beetje aan de namen die op de bill staan wat hier komt, want ik heb dus The Kooks zien spelen en daar kwamen allemaal bakvissen op af die dachten alternatief te zijn. Maar op Jason Mraz kwamen weer een hoop huisvrouwen af. Maar de sfeer is (zeker met goed weer) echt heel gezellig!

Metropolis

Wanneer: 6 juli 2014
Waar: Zuiderpark, Rotterdam

Grote namen? Zoals ik in de intro al zei is dit echt een festival voor jonge bands met potentie, grote namen zie je dus niet in de line-up maar wie weet staat een van de bands over een paar jaar wel in Ahoy of zo.

Sfeer? Hier komen veel jongeren op af die echt van leuke muziek houden. Ik heb hier ook altijd echt prachtig weer gehad en er zaten dan ook wel veel jonge gezinnen met kleine kinderen in het gras, maar het terrein is groot genoeg om geen last van elkaar te hebben.

Zomerparkfeest

Wanneer: 14, 15, 16 2n 17 augustus 2014
Waar: Julianapark, Venlo

Grote namen? Bo Saris, Dennie Christian, Kensington en Jebroer. Maar er staan genoeg verschillende soorten genres op de line up dus wie weet staan er voor jou wel meer bekenden op!

Sfeer? Gezellig. Ik was er een paar jaar geleden en toen was het toevallig erg regenachtig, maar toch was het een super sfeertje. Kun je nagaan als de zon lekker schijnt!

Dit waren de festivals waar ik een zinnig woord over kon spreken omdat ik er geweest ben, maar er zijn er in de zomer echt tientallen. Welke is jou favoriet? Deel het in de comments en breng mij op leuke idee├źn voor deze zomer!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen