Nieuwe Maand: Juni - Living on a budget

Rijk ben ik nooit geweest. Tijdens mijn studie kon ik door omstandigheden niet werken, na mijn studie heb ik lange tijd thuis gezeten omdat ik geen werk kon vinden en nu ik eenmaal aan het werk ben zijn mijn uren niet helemaal voorspelbaar. Dus heb ik het eigenlijk altijd al geleerd; leven op een budget. Genieten als er een keer geld is om te genieten, maar ik kan ook zeker wel een tijd leven van een paar euro per dag. Tijdens mijn studenten tijd wist ik elke euro zo vaak om te draaien dat ik kon doen wat ik graag wilde en toen ik eenmaal op mezelf woonde bedacht ik me dat zelf mijn kleding maken een stuk goedkoper en origineler zou zijn dan alles bij de H&M halen. Eigenlijk dus niet zo gek om op een blog die uit 'geldnood' is ontstaan een maandje het thema 'living on a budget' aan te houden.

Vandaar dus dat ik deze maand deze blog ga vullen met budget-artikelen. De gewone artikelen die je van me gewend bent zullen gewoon te zien zijn, maar alles op budget. DIY's van spullen die je al in huis hebt of die je voor weinig dan wel niks in huis kan halen, outfits on-a-budget en ik heb nog veel, veel meer idee├źn. Als ik in magazine's kijk naar budgetartikelen zijn die vaak alsnog gebaseerd op prijzen die ik echt niet onder 'budget' vind vallen (een complete outfit voor 100 euro of zo, nee duur is anders maar budget ook) dus is mijn motto om rond de 5 euro te blijven. Natuurlijk zijn er wel dingen waar 5 euro duur voor zou zijn en is 5 euro voor sommige andere dingen juist heel goedkoop, maar zo heb ik een soort basis waar ik aan vast kan houden.

Ik denk dus dat dit een hele inspirerende maand kan worden, zeker met zicht op het vakantieseizoen is het wel heel handig om alvast wat te (be)sparen want straks willen we op vakantie natuurlijk nergens over hoeven na te denken! Wat betreft het posten van artikelen weet ik dat ik het de afgelopen maand weer flink heb laten af weten, maar dat zijn dus die wisselende uren. De ene week maak ik er 50 en de andere maar 8 en nu had ik ineens een paar hele drukke weken achterelkaar. Pfff, gelukkig wordt het nu weer wat rustiger en kan ik mijn beide schouders er weer onder zetten.

Schrale troost; ik heb zelfs geen tijd gehad om mijn naaikamer af te krijgen. Deze hebben jullie dus nog steeds te goed! Voor nu wens ik jullie een fijne maand en ik spreek jullie weer in juli!

Xxx

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen