Shopstop juni 2014

Wat past er nu beter bij een budgetmaand dan een shopstop? De laatste die ik hield was in februari vorig jaar. Sindsdien moet ik zeggen dat ik over het algemeen best wel wat minder ben gaan kopen en vooral ook geen dingen meer die ik niet echt nodig heb. Maar ja, ik ben een vrouw en ik kan bijna overal wel een 'heb ik nodig omdat' aan lullen.



Anyway er zijn wel een aantal dingen waar ik gewoon echt mijn zinnen op heb gezet en dan is het sparen d.m.v. een shopstop of no-buy maand een hele goede optie dacht ik zo. Wel mag ik nog een aantal (kleine) dingetjes kopen want mijn hobbykamer is nog niet af, dus de geplande uitgaven daarvoor mogen nog steeds gedaan worden (gelukkig heb ik een cadeaukaart van de Hema) en natuurlijk mag ik wat spulletjes kopen om te kunnen DIY-en. Maar verder; geen kleding, geen sieraden, geen hobbyspullen. Niks. Ow en voor boodschappen ga ik proberen om van 50 euro per week rond te komen. Elke week dat bedrag pinnen en dan niet meer uitgeven dan die 50 euro in mijn portemonnee.

Dat wordt vast erg heftig, maar ik heb er vertrouwen in. Halverwege deze maand zal ik een update geven hoe het me is vergaan, ik geloof dat ik vorig jaar nogal wat moeite had gehad om niet te shoppen, maar al het begin is moeilijk dus deze tweede keer zal wel makkelijker gaan. Hoop ik. Zoals ik al zei zal ik halverwege een verslag geven van hoe het vergaat. Zowel met het niet shoppen als het voor 50 euro per maand boodschappen doen. Dus ik heb een stok achter de deur.

Lieve lezers; wish me luck en tot over 2 weken voor de update!

1 opmerking :

  1. Succes! Ik heb ook een shopstop al heb m ik stiekem al overtreden :x

    BeantwoordenVerwijderen