Anti-WK-ladies-night

Dat was het dan, we liggen eruit. Het WK is over voor ons. En ik moet zeggen dat ik echt goed baal, ik heb normaal echt een hekel aan voetbal, maar ik was fanatiek en zenuwachtig en genoot echt van het succes. Net als 4 jaar geleden, trouwens. Maar nu is het klaar, voor ons dan toch, want op zondag wordt er nog even een finale gevoetbald. En hoewel ik echt hoop dat Duitsland wint, ga ik echt niet kijken en ik denk vele 'gelegenheids-voetbal-liefhebbers' met mij. Daarom heb ik speciaal voor de meiden wiens partner wel gaan kijken een hoop leuke ideeen voor een Anti-WK-ladies-night!

Om deze avond te beginnen hebben we natuurlijk vrouwen nodig, dus stuur alle mannen uit je omgeving weg, want die kunnen we echt niet gebruiken! Zij gaan maar mooi voetbal kijken bij vrienden of in de kroeg, want bij ons wordt alles wat met voetbal te maken heeft verbannen.


Naast vrouwen hebben we natuurlijk ook iets te eten nodig, 'sneukel' noemen wij dat thuis. We nemen popcorn, stukjes paprika, worteltjes en natuurlijk chocolade omdat, tja, waarom niet? Zo vaak is het geen Anti-WK-ladies-night, toch? En waar er tijdens het voetbal in de kroeg natuurlijk vooral bier wordt gedronken, drinken wij vrouwen-drankjes. We nemen lekker alle smaken Canei (en die zijn er VEEL tegenwoordig) of Jillz en gaan die lekker allemaal proeven. Hou je niet zo van alcohol, of ben je nog geen 18? Dan zijn alle verschillende smaakjes fruit- of vitaminedrank natuurlijk een goede optie en er is tegenwoordig ook alcoholvrije biermixdrank (zoals Radler of rose bier) en Jillz is er ook alcoholvrij. Voor de creatievere breinen; je kunt ook (alcoholvrije) cocktails maken.



Oke, eten en drinken is geregeld, wat gaan we doen? Er zijn verschillende opties, maar alle opties zijn natuurlijk ook samen te combineren tot een leuke avond. Zo kan je film gaan kijken. Ouderwets eerst naar de videotheek en iets uitkiezen, elke vriendin een leuke film mee laten nemen, of via netflix, of natuurlijk totaal illegaal downloaden. Enkele tips van mij zijn: Frozen, The Notebook, Mean girls natuurlijk en de Cruel Intentions trilogy, waar vooral de tweede film echt te slecht voor woorden van is, maar dat is zo vermakelijk. Haha. Wil je geen films kijken, dan kunnen series natuurlijk ook, kies voor all-time-favourites zoals Full House, Friends of Sex and the City.

Maar je kunt natuurlijk ook een beauty avond houden en maskertjes doen en elkaars nagels lakken, al ben ik daar persoonlijk niet zo'n grote fan van. Wat ik wel heel leuk vind zijn spelletjes, en dan vooral: truth or dare. Voor de 18-plussers hier heeft BNN een leuke uitvoering naar aanleiding van hun programma Spuiten en Slikken; 'Het spuiten en slikken spel'. (Sommige vragen moeten er wel uitgefilterd worden vond ik toen ik het met vriendinnen speelde, maar ag, details!) Als je wat jonger bent kun je ook zelf vragen verzinnen, maar laat elkaar wel een beetje in zijn waarde!



Nou en dan is de avond voorbij, dan zorg je dat iedereen in 1 kamer haar luchtbed heeft opgepompt en neergelegd en ga je nog lekker keten tot iedereen in slaap valt. (Of iedereen gaat naar huis, want de volgende dag is het weer maandag en niet iedereen heeft (nog/al) vakantie natuurlijk.) Ik hoop dat dit een leuk artikel was voor iedereen, als al je vriendinnen al plannen hebben kun je er natuurlijk ook een romantisch avondje van maken met je partner, of een gezellige moeder/dochter avond. Of gewoon alleen op de bank met een grote emmer Ben en Jerry's, gewoon lekker eenzaam, maar als dat zo is hoop ik wel dat je dat soort avonden niet te vaak hebt, want dat is ook maar saai!

Liefs!

Foto's door mij.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen