DIY: Jeff Koons x H&M tas

Jeff Koons is een Amerikaanse beeldendkunstenaar bekend van verschillende nogal kitscherige kunstwerken, vooral ook allemaal erg groot. Zijn meest bekende werk is toch wel de Yellow Balloon Dog en dit is dan ook het uitgangspunt van de samenwerking tussen Koons en Zweeds modeketen H&M. Gisteren is in New York de flagship store geopend die zich niet alleen onderscheid in formaat (het is de grootste ter wereld) maar ook omdat het is ingericht als een museum. Ook sponsort H&M de tentoonstelling van Koons in het Whitney Museum of Art.
Om dit allemaal te vieren heeft Jeff Koons een tas ontworpen met de bekende Yellow Balloon Dog erop. Helaas zal deze tas alleen te koop zijn bij de tentoonstelling en 'enkele Amerikaanse vestigingen'. Om nu een last minute richting New York te kopen ging me iets te ver, tweede optie? DIY-en natuurlijk!

Prijs: 13 euro
Tijd: 20 minuten en heel lang wachten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Zwarte (stevige) tas met egale flap of voorkant - Mod podge - Foto print op canvas - Kwast - Schaar


De afbeelding van de Balloon Dog printte ik op canvas dat speciaal bedoeld is voor in de inktjet printer, ik kocht dit ooit bij de Action, maar weet niet zeker of dit er nu nog te koop is. En daarna knipte ik het uit.


Smeer de achterkant in met Mod podge en wees niet te zuinig. Mod podge is een vrij duur spulletje, al stamt mijn potje nog uit het gulden tijdperk en is hij nog goed, als je daar een DIY van wil hebben staan er genoeg op internet! Dit filmpje stond meteen bovenaan bij google.


Plak dan de afbeelding voorzichtig op de tas.


Zorg dat hij helemaal goed aangedrukt is en laat hem dan even 10 minuutjes drogen zodat het niet meer bij elke aanraking schuift.


Smeer vervolgens ook de bovenkant netjes in met Mod podge, laat alle 'strepen' dezelfde kant in gaan of gebruik een rollertje om het helemaaal glad te krijgen.


Om alle 'randjes' goed af te sluiten 'Podge' je wat verder dan alleen de afbeelding. Je kan het zo laten, maar je blijft het dan wel echt zien. Ik heb ervoor gekozen alle overtollige Mod podge weg te halen met natte wattenstaafjes. Laat het daarna goed drogen tot de Mod podge helemaal transparant is geworden.

Eindresultaat








Ik vind hem echt super gaaf geworden, de tas die ik vond op marktplaats was ook echt een gigantisch goede vondst (en dat voor 6 euro!!) Dit zijn het soort DIY's waar ik zelf echt enorm vrolijk van wordt en die ik jullie dus ook het liefst elke keer wil laten zien. Ik ga de tas echt met liefde gebruiken, al denk ik dat mijn vriend hem echt super stom vind, haha.

1 opmerking :

  1. Wat gaaf en leuk bedacht, ziet er heel erg leuk uit!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen