Interieur DIY: Kunst

Sinds ik de 'Kuikentjes Kunst' voor Pasen maakte heeft deze eigenlijk boven onze tv gestaan. Dus het werd wel weer eens tijd voor iets nieuws en ik begon pinterest af te struinen op zoek naar inspiratie. En kwam op verschillende schilderijen waarbij gebruik werd gemaakt van af plak tape. Ik besloot dat dit de kunst was die ik op mijn kast wilde hebben en ging aan de slag. Maar natuurlijk niet zonder een camera in de aanslag te hebben om jullie het proces te kunnen laten zien.



Prijs: 5 euro (Verf gaat alleen niet op natuurlijk).
Tijd: Paar uur.
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Canvas - Verf - Afplaktape - Kwasten - Meetlint


Plak op het blanke canvas het patroon dat je wil 'vrij houden' ik koos voor een chevron-print.


Verf de eerste laag gewoon egaal in een basis kleur. Ik koos voor grijs en sowieso is een niet te felle kleur het mooiste.


Als dat droog is ga je gewoon 'strepen' zetten over het canvas, let niet op wat je afgeplakt hebt, want het is het mooiste als je daar gewoon overheen gaat. Laat steeds een laag wel een beetje drogen om te verkomen dat het echt een rommeltje wordt.


Laat het schilderij dan goed drogen voor je de tape eraf haalt. Ik had niet lang genoeg gewacht en heel mijn handen zaten onder de verf, waardoor je weer risico loopt dat je vlekken maakt, wat enorm zonde zou zijn natuurlijk.

Eindresultaat




Variatie tip: Verf het canvas voor je af gaat plakken in een felle (neon) kleur egaal en gebruik dan alleen verschillende wit/grijs/zwart tinten!

Foto's door mij.

2 opmerkingen :