Mijn favoriete magazines

Als in januari en september alle mode-issues uitkomen van magazines blijf ik aan het kopen. Ik koop alles van Vogue tot Libelle en verknoch me helemaal aan de speciale edities waar niets anders dan mode in staat. In de overige maanden ben ik een stuk kritischer, magazines zijn niet goedkoop en ik vind ze lang niet allemaal lekker lezen; Vogue vind ik stiekem heel irritant lezen, soms koop ik het toch omdat het zo mooi is maar dan blijft het bij plaatjes kijken. Ik ben erg benieuwd hoe de Nederlandse Harper's bazaar straks gaat zijn, want de Engelse vond ik altijd leuker dan de Vogue. We'll see.



Linda.



De Linda las ik altijd bij een vriendin, als we thuis kwamen van het stappen en nog even ons vocht- en vetlevel aan vulde met cola en chips voor we gingen slapen. Nu ik niet meer bij haar thuis kom en al helemaal niet meer na het stappen, koop ik hem met regelmaat zelf. Niet elke maand, want ik moet wel echt tijd hebben om hem te lezen, maar als ik hem dan koop voelt het echt als een kadootje. En de Linda mode vind ik helemaal heerlijk. Net als Linda de Mol zelf, ondanks alles lekker nuchter.

Grazia



Het enige weekblad in deze lijst. Lekker 'hapklare' stukjes om te lezen, je kan het makkelijk even tussendoor lezen als je 5 minuutjes hebt. Handig om mee te nemen in de trein, of zo. Dat vind ik dan van die dikkere bladen altijd zo lastig, want die zijn dan weer zwaar en zo. Er is een lekkere afwisseling van mode, celebrities en lifestyle en het blad is regelmatig in de aanbieding voor 1,99 of zo dus wat betreft prijs vaak goed te doen!

Elle



Het enige blad waar ik een abonnement op heb, een blad dat ik al lees sinds ik 14 ben of zo. Ik vond toen de mode in de Fancy niet interessant genoeg en spaarde zo af en toe wat geld bij elkaar om de Elle te kunnen kopen. Nu zijn we inmiddels een paar jaar verder en ik heb inmiddels al een paar jaar een abonnement. Elke maand is het weer een feestje als hij op de mat valt en als de Stijlbijbel uitkomt ben ik er als de kippen bij. Ook van de laatst uitgekomen Denimbijbel heb ik erg genoten. De manier van schrijven en vormgeven past gewoon erg goed bij me.

ByDanie shop and styleguide



Het leuke van de ByDanie shop and styleguide vind ik altijd dat hij pas 1 of 2 maanden na alle andere mode-specials uit komt, dan ben ik de rest eigenlijk al helemaal zat en dan krijg ik nog een beetje een 'kadootje' (wat ik wel zelf moet kopen, hahaha.) Het magazine komt 4 keer per jaar uit en voelt echt heel erg luxe aan en ziet er prachtig uit. Naast stylist Danie Bless zelf staan er veel van haar clienten in, wat een heerlijk inzicht geeft in de kast en stijl van verschillende BN-ers.

Fashionista



Ik val echt met JAREN buiten de doelgroep, maar de specials edities zijn zo leuk dat ik soms word verleid om ook eens een gewone editie te kopen. En zeg nu zelf, het is best heel erg lekker om gewoon te lezen over de problemen van meiden van 10 jaar jonger en eens gewoon een lekker luchtig blad te lezen. Het leven is al zwaar genoeg toch?

Trouwens, als ik eens een magazine wil kopen dat niet te koop is in de supermarkt of boekhandel hier in de buurt dan kijk ik graag altijd even op magvilla.nl, je kunt er betalen met iDeal en het is echt zo snel in huis als PostNL bezorgt. Je betaalt wel iets aan verzendkosten, maar ik vind het zeker die kosten waard als ik perse een bepaald tijdschrift wil, meestal bestel ik dan gewoon nog wat meer bladen bij die ik toch ook nog ging kopen.

Foto's door mij. Overigens heb ik geen aandelen in sanoma, hearst, andere uitgeverijen of magvilla. Ik wilde gewoon mijn enthousiasme delen.

1 opmerking :

  1. Ik val ook al niet meer binnen de doelgroep van de Fashionista maar hij blijft zo leuk!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen