Mijn Vlisco items

In verband met copyright en auteursrechten heb ik enkele foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Ik heb het op mijn blog wel vaker gehad over mijn liefde voor Afrikaanse waxprints in het algemeen en Vlisco in het bijzonder. De laatste tijd heb ik nogal een paar keer een bestelling geplaatst omdat ze een lijn 'Voila for you' hebben gelanceerd waarbij er ook lappen van 2 yard verkocht worden en die goedkoper is dan de 'gewone' waxprints. Bij de laatste aankoop kreeg ik nog een extra lapje meegestuurd, wat ik erg tof vond en wat mij deed besluiten te laten zien wat ik nu eigenlijk in mijn 'stash' heb.

Als ik op de site van Vlisco zit zou ik echt zo alles kunnen kopen, wat zijn de lookbooks toch altijd prachtig! Helaas gaan veel stoffen per 6 yard (5 en een halve meter) en kosten dan ook nog wel eens over de 100 euro en dat durf ik echt niet aan met mijn naaikunsten. Maar ooit! Er moet ook iets te dromen blijven. Het enige waar ik nu nog een beetje mee zit is dat de prints voor mij echt zomer/ mooi weer uitstralen, niet zo gek ook want in Afrika is het een stuk mooier weer in de winter dan hier, maar ik denk dat de stoffen die ik nu in mijn bezit heb bijna allemaal wel door kunnen gaan in de winter.

Laat ik maar gewoon beginnen met het laten zien van mijn 'stash'. Ik heb 1 stof al verwerkt, 1 is 'in progres' en de rest is nog gewoon stof.



Deze rok maakte ik aan het begin van de lente van stof dat ik vorig jaar had gekocht. Het was ook te bestellen per 2 yard en ik weet nog dat ik echt heel lang heb moeten nadenken of ik het durfde, want de print was best opvallend. Toen ik eindelijk over de streep was en de stof in mijn bezit had vond ik het heel moeilijk om iets te maken van deze print, daarom is het uiteindelijk deze rok geworden. Vrij eenvoudig (het is gewoon een lange 'strook' stof die ik in mijn taille heb geplooid) maar ik krijg er toch nog best wel wat positieve opmerkingen over.



Dit jaar werd er, zoals ik eerder zei, de Voila for you collectie uitgebracht en ik vond vooral het kleurenpalet van deze stof echt super. Iets wat heel anders is bij de Voila for you serie is dat de motieven over het algemeen erg groot zijn, iets wat het erg apart maakt. Ik ben hier nu mijn favoriete jurk van aan het maken. Eigenlijk wilde ik hem voor een speciale gelegenheid, maar daar was mijn vriend het niet mee eens. Ik kocht 4 yard (2 yard was uitverkocht) maar ik heb er nu nog precies 2 over. Haha.



In juni kwam de nieuwe collectie uit en ik besloot eigenlijk direct om deze te bestellen. Het rood en de donkerdere kleuren maken dat deze stof ook nog in de herfst en misschien zelfs de winter kan, mits ik er een goed ontwerp voor maak. Ik vind rood wel altijd een moeilijke kleur, maar toch sprak deze mij echt het allermeest aan.



En deze, dit was gewoon een MUST HAVE! Het patroon is echt heel groot, maar ook heel erg sjiek en ook erg geschikt voor de herfst/ winter, dus ik heb nog even om hier een ontwerp bij te bedenken. Het is een beetje camouflage-achtig, maar toch niet en echt super gaaf. Zo blij mee! (In het artikel van morgen zien jullie deze stof nog een keer terug, dan weet je dat ik hem dus nu al heb..)



Bij die laatste bestelling kreeg ik ook nog een kleine verrassing! Echt super gaaf! Het is ongeveer een yard/meter stof en met een super gave print! Ik ben van plan hier een zelfde rok van te maken als ik van de eerste stof deed, want die draag ik echt met heel veel liefde. Het is ook geen stof van de Voila for you en daarom ben ik er extra blij mee. Was echt leuk om extra in de doos te vinden. (Ik hoopte wel op een catalogus of zo, die kreeg ik bij de eerste bestelling wel, maar daarna niet meer en die is zo gaaf!)

Zo dat was mijn Vlisco 'stash', ik hoop eigenlijk stiekem dat deze in de komende tijd nog zal groeien, want ik wil eigenlijk voor de winter nog wel een jasje met zo'n gave print, maar ik moet eerst de stoffen maar eens opmaken die ik nu nog heb liggen, want dat is veel en niet alleen van Vlisco!

1 opmerking :

  1. Mooie rok zeg! En die laatste 2 printjes zijn ook gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen