Review: Jamie Oliver vingerbeschermer

Ik ben een mega kluns als het op warme en scherpe objecten aan komt. Ik moet afkloppen dat ik me al een tijd niet meer verbrand heb, maar ik sneed mij tijdens het paprika snijden laatst nog wel in mijn vingers. Dat was op de camping bij mijn schoonouders en ja, daar heb ik natuurlijk niet dezelfde fancy keukenmessen als hier, dus dan is het vragen om problemen. Gelukkig zijn er hulpmiddeltjes op de markt voor klunzen zoals ik, namelijk de vingerbeschermer van Jamie Oliver en vandaag wil ik graag mijn ervaring met jullie delen.



Het is een heel eenvoudig uitziend hulpstukje. Ik kocht het al een tijd geleden voor 4,95 bij Cook and Co, maar als ik zo op internet kijk zie ik hem van 3,50 tot 10 euro staan, ik weet dan niet wat het totaal wordt met verzendkosten natuurlijk! De vingerbeschermer zorgt er eigenlijk voor dat je je vingers echt recht op je te snijden waar zet, eigenlijk is dit sowieso de beste manier van snijden, maar het kost soms echt wel heel erg veel moeite je dit ook goed aan te leren. Dit 'dingetje' kan er misschien wel mee helpen.




Je steekt je middelvinger door de ringetjes aan de achterkant, doordat er een soort 'scharniertje' in het plastic zit is het best comfortabel aan je vingers. Je zet tijdens het snijden je vingers (en dus ook de beschermer) recht op het te snijden waar. Soms kan het beschermertje dan juist een beetje in de weg zitten, maar goed wat hebben we liever? Beetje stuntelen of een bloedbad in de keuken? Het fijne is dat door het schermpje je vingers nooit onder het mes kunnen schuiven, ook niet per ongeluk.




Het is maar een klein ding, dus er is niet heel veel over te vertellen, maar ik kan natuurlijk wel mijn mening geven. Ik moet heel eerlijk zijn dat hij al zo'n jaar in mijn keukenla ligt en dat ik hem er eigenlijk nooit uit haal. Zo'n groot risico loop ik ook weer niet, maar als je kinderen hebt die graag mee willen gaan koken of als je een nog grotere kluns bent dan ik dan komt hij misschien toch wel vaker uit die keukenla en is het geen overbodige luxe.

Kortom het is een heel leuk ding en erg handig als je voedsel veiliger wil (leren) snijden.



Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen