Upcycling: Holandress

Het is 10 over half 3 op 5 juli als ik dit bericht typ. Ik weet dus nog niks van de uitslag van de voetbalwedstrijd die vanavond gespeeld gaat worden, als jullie dit lezen is het lot al wel bezegeld. Maar of we nu gaan winnen (ik hoop het) of gaan verliezen, de Holandress van Bavaria is eigenlijk altijd al een flop geweest. Niet alleen omdat het veel mensen toch niet aansprak, ook omdat je er (ondanks wat ze beweren) met maatje 38 nog maar amper en met maat 40 al helemaal niet meer in komt.



Nou was ik, bij het zien van de jurk op internet in april of begin mei wel meteen verliefd, vooral op de print van de jurk. Net datgene wat de meeste mensen lelijk vonden, haha. Dus toen ik, net voor de derde wedstrijd, de verpakkingen voor nog geen 5 euro bij de Albert Heijn zag liggen besloot ik hem meteen te kopen, immers was dat maar 1 euro duurder dan een gewone sixpak bier, als ik er niet in pas maak ik er wel iets anders moois van! En zoals ik al had verwacht (ik ben, vooral van boven, ietsje groter dan maat 40) ik leek wel vacuĆ¼mverpakt en de rits ging niet dicht.



Dan maar in de verbouwing! Het hele gevaarte was vrij makkelijk uit elkaar te halen, even een stukje open tornen en ik trok zo alle naden los. Handig! Van de bloemetjes stof had ik 1 achterpand, 1 linker voorpand en 2 delen rechter voorpand, van de oranje stof had ik alles eigenlijk dubbel. En natuurlijk hield ik na het loshalen ook nog 2 ritsen over. Mooi, want die zijn niet goedkoop.



Daarna begon het hoofdbreken. Hoe ga ik mooi zorgen dat ik lekker veel bloemenstof kan gebruiken en op een goede manier kan 'opvullen' met oranje (want een rok helemaal uit bloem ging hem niet worden. Worden het repen/ strepen om en om? Ik moet kiezen tussen strak en wijd. Uiteindelijk bedacht ik het patroon dat je uiteindelijk ziet. Helaas maakte ik wel een kleine knipfout, maar ik vraag me af of het jullie opvalt. ;) Ik wilde eigenlijk de rok voeren met het overgebleven oranje stof, maar gebruikte wat steviger oranje stof uit mijn stash omdat dat wat steviger was.

Eindresultaat


Ik hoop binnenkort nog een leuke outfit foto te laten zien, maar ik had op dit moment echt geen tops die er bij zouden staan. Sooo much clothes and nothing to wear...



Foto's door mij.

3 opmerkingen :

  1. Leuk gedaan! Ben benieuwd hoe hij staat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat tof gedaan, veel beter dan de jurk zoals die origineel was. Trouwens erg bijzonder dat hij zo klein viel, niet helemaal goed uitgedacht lijkt me...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk gedaan! Ik paste maar net in de Holandress, maar kon er bijna niet in bewegen dus heb ik 'm aan mijn buurvrouw/meisje gegeven. Het ging nog wel even door mijn hoofd of ik er niet nog iets anders van kon maken, maar mijn naaiskills zijn helaas niet geweldig. Heel erg leuk om te zien dat je er een tof draagbaar rokje van hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen