Beste webwinkels voor DIY materialen

De vraag die ik het meest krijg gesteld over mijn DIY's is eigenlijk toch wel: waar kan ik de onderdelen/ materialen kopen? Aangezien bloggen ook een leerproces is heb ik me dus sinds kort aangeleerd om toch vaker neer te zetten waar ik spullen vandaan heb. Toch leek het mij een leuk idee om mijn favoriete webshops op een rijtje te zetten, met belangrijke informatie ernaast.

De keus of ik iets koop bij webwinkel A of webwinkel B is vaak heel simpel: waar is het het goedkoopst? Dan vraag ik me af welke website het het snelst levert, als dat tenminste nodig is. Toch moet ik wel zeggen dat ik vaak toch al gewoon blij ben als ik de spullen die ik zoek gewoon ERGENS vind, want hoewel sommige DIY's simpel lijken is het vinden van de spullen niet altijd zo simpel als dat. Dus hier mijn favoriete webwinkels van dit moment op een rij!



Creadream

Verzendkosten: €1,95 en gratis vanaf €15,00.
Levertijd: Voor 17.00 besteld, dezelfde dag verstuurd.
Wat zoek ik er: Vooral luxe (glas)kralen.

Kralenwinkel Albertien

Verzendkosten: €2,50
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Vooral alles wat goedkoop moet zijn, haha.

De Stoffenkraam

Verzendkosten: €6,95 (Voor lichte, kleine bestellingen €3,36.)
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Stoffen, ze hebben een groot aanbod, dus ik kijk hier altijd eerst als ik geen zin heb om naar de markt of stoffenwinkel te gaan.



Goedkoopste klei/ kralen

Verzendkosten: Wordt berekend op gewicht, maar is gratis vanaf bestellingen van €15,00
Levertijd: Voor 16.00 besteld, dezelfde dag verstuurd.
Wat zoek ik er: Polymeer klei dus, maar ook slotjes en andere benodigdheden voor het maken van sieraden.

Kraaltjes van Renate

Verzendkosten: €1,95 en gratis vanaf 25,00.
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Kralen en benodigdheden van hoge kwaliteit.



Vlisco

Verzendkosten: €4,95, gratis boven de €220,00.
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Afrikaanse stoffen van hoge kwaliteit.

Kralenkiosk

Verzendkosten: €2,50 en gratis vanaf €50,00.
Levertijd: Voor 16.00 besteld, dezelfde dag verstuurd.
Wat zoek ik er: Kralen en benodigdheden van hoge kwaliteit.

eBay

Verzendkosten: Verschillend, maar vaak gratis.
Levertijd: Wordt meestal snel verzonden, maar veel moet uit China komen en daar kan je soms een week soms wel 4 weken op wachten.
Wat zoek ik er: ALLES! Als ik iets zoek dan kijk ik eigenlijk altijd eerst op eBay, daarna pas op Nederlandse websites. Tenzij ik iets heel snel nodig heb natuurlijk.



Natuurlijk zijn soms de meest vreemde winkels de beste plek om materialen te vinden. Action is een favoriet om als eerste te bekijken, maar ook Zeeman en Wibra kunnen goede plekken zijn. Daarnaast vind ik de Sale van H&M altijd een goede plek voor spullen die eventueel te pimpen zijn (zoals zonnebrillen of petten) ook al heb ik daar voor de site nog nooit iets mee gedaan, in het verleden voor mezelf wel.

Heb jij nog tips voor goede webwinkels, laat dan het adres vooral hieronder achter want ik ben altijd op zoek naar nieuwe adresjes!

1 opmerking :