DIY: Chan Luu style armband

Soms lukt het maken van een DIY niet in 1 keer. Soms ook niet in 2 keer en soms, als de DIY dan gelukt is en klaar is om geschreven te worden ben ik nog niet tevreden en besluit ik het nog een keer over te doen. Zo ook in dit geval, het idee van deze DIY is namelijk niets nieuws en ook niet echt iets heel ingewikkelds, maar het moet wel duidelijk uitgelegd worden en een mooi eindresultaat hebben.

Prijs: Rond de 4 euro
Tijd: 1/2 uur
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Touw (AH) - Nylondraad (visdraad van Action) - 5 Facet kralen - 5 Witte glaskralen - Knoop (alles uit mijn stash).


Gebruik een doos of bak om de armband op te maken, de basisdraad moet namelijk constant gespannen staan. Om die basisdraad (nylon) te spannen heb ik hem aan een wasknijper geknoopt.


Voordat je ook de andere kant vastmaakt met een wasknijper rijg je de kraaltjes aan de nylondraad, om en om wit en facet.


Knip een flink stuk af van het touw af en rijg de knoop eraan, zorg dat de knoop echt in het midden van het touw zit.


Knoop de knoop vast aan het nylondraad, dit doe je op de manier zoals ik zo meteen ga laten zien, maar dan zonder kraaltjes ertussen. Ik heb hier 5 knopen gemaakt.


Maak eerst een simpele knoop ONDER het nylondraad en trek deze aan, als je al met de kraaltjes gaat beginnen zorg je dat de kraal 'klem' komt te zitten. Dan knoop je nog eens onder en nog eens boven voor je de volgende kraal naar boven schuift. Je maakt altijd een onder en een boven knoop voor dat je verder gaat of stopt.


Zo ziet het er dan uit, je armband zal een beetje gaan draaien tijdens het knopen, maar het is belangrijk dat je zorgt dat je vorige knoop altijd recht/ plat ligt voor je een nieuwe knoop legt.


Haal het los, en knoop denylondraad vast in de knoop onder de knoop, haha lekker duidelijk, dus in de draden onder de zilverkleurige knoop, in mijn geval. Hoe je dit doet is niet zo belangrijk, maar het moet wel stevig zitten.


Maak aan het andere uit eindje met een knoop een soort knoopsgat voor de zilverkleurige knoop zodat je de armband om kan doen. Maak ook hier de nylondraad vast aan het touw.

Eindresultaat:




1 opmerking :