DIY: (Verjaardags-) kaarten

Kaarten heb ik niet vaak op voorraad, sowieso wil je voor leuke mensen sowieso een leuke en toepasselijke kaart vinden (zodat diegene ziet dat je moeite hebt gedaan) en bij minder leuke mensen wil je er eigenlijk geen geld aan uit geven. Als ik via de post een kaartje stuur gaat het vaak via Greetz, lekker makkelijk en op het nippertje nog te versturen. Maar als ik dan een verjaardag heb en een kaartje ben vergeten te kopen kan ik daar niet op terugvallen en dan kies ik vaak voor de DIY-kaart. De kaarten die ik vandaag ga laten zien zijn echt gemaakt binnen een paar minuten



Prijs: Minder dan 1 euro per kaart.
Tijd: paar minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Kaarten - Washi tape - Pen/ stift


Deze manier is misschien wel het allermakkelijkste, je scheurt verschillende stukken af van rolletjes washi tape en plakt deze schuin op de kaart. Het mag best een beetje ongelijk en 'rommelig' zijn dat geeft het geheel een leuke uitstraling.


Voor deze moet je een wat strakkere hand hebben, en een schaar. Alle 'linten' moeten recht geplakt worden en er moeten nette hoekjes uit de onderkant geknipt worden. Je gebruikt de kaart horizontaal en plakt vanaf de gevouwen kant, in de linker of rechter hoek kun je een wens neerzetten.


Ook deze kaart vergt de nodige precisie, maar is niet moeilijk. Neem niet te dunne of te dikke washi-tape voor de taart-kaart want dat ziet er wat vreemd uit. Teken als laatste nog zoveel kaarsjes op de taart als de jarige zijn/haar nieuwe leeftijd en je hebt een leuke persoonlijke kaart.


Voor deze kaart hoef je niet heel secuur te werken, maar wel goed kijken en nadenken waar en hoe je alle tapes plaatst. Je laat de tape oversteken zodat je hem kan afknippen als de kaart helemaal klaar is.

Waarschijnlijk zijn er nog miljoenen andere leuke manieren van het gebruik van washi-tape voor kaarten, maar ik gebruik deze graag en wilde deze daarom ook met jullie delen. Maar natuurlijk is het net zo leuk om je eigen creativiteit los te laten op een kaart. Ik zag trouwens dat Xenos nu ook een groot assortiment heeft met washi tapes, dus naast Hema en Zeeman zou je ook daar terecht kunnen!

Foto's door mij.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen