DIY: IAM by Ileana Makri

Groen en paars, een combinatie die associaties opwekt van de jaren 70, maar eigenlijk vind ik het echt een hele mooie combinatie. Het past ook gewoon in elk seizoen, zeker in een accessoire. Deze ketting vond ik dan ook meteen erg mooi, en DIY-baar! Dus ging ik op zoek naar materialen en aan de slag met de DIY, hij lijkt erg eenvoudig (en dat is hij ook) maar omdat het veel geklungel kan geven met knoopjes leggen en zo heb ik er toch twee hartjes aan gegeven wat betreft moeilijkheidsgraad. Happy DIY-ing!

Prijs: 6 euro
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


200 kraaltjes van 6mm (hier) - 2 goudkleurige facetkralen 12x8 (hier) - paars borduurgaren - zwart draad.


Voor de stevigheid heb ik 3 draden genomen, ik wilde gewoon zwart naaigaren gebruiken omdat dat toch soepeler is dan bijvoorbeeld nylondraad.


Rijg dan alle kraaltjes aan de 3 draden. Zorg dat als je de eindjes aan elkaar knoopt dat je nog een stuk over hebt om straks de gouden kralen aan te rijgen en de kwast aan te kunnen vastbinden.


Dan de kwast die aan het uiteinde moet komen. Daarvoor knip je eerst een los draadje van je borduurgaren.


Om de mooiste bovenkant te krijgen knip je de streng in het midden door en bundel je de strengen dan met elkaar.


Gebruik het losse draadje om de draden bij elkaar te binden.


Knip voorzichtig de onderkant recht zodat het een echt nette kwast is.


Rijg de 2 goudkleurige kralen aan je ketting. Rijg ze aan 6 draadjes om straks makkelijk de kwast eraan te kunnen maken.


Bind dan de kwast onder de gouden kraaltjes. Ik haalde 3 draadjes door het 'oog' van de kwast, met 2 dubbele knopen moet het goed vast zitten.

Eindresultaat:


Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen